سکوت مدعیان حقوق بشر در بمباران 28 دی سنندج جنایت نابخشودنی بود

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر بمباران 28 دی سنندج جنایت نابخشودنی بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در مراسم سالروز شهدای 28 دی سنندج با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای 28 دی سنندج، گفت: شهدای بمباران و شهدایی که این شکلی چند مسئله دارند که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب ما هرچند سال یک بار مورد هجمه قرار می‌گیرد و از خود دفاع می‌کند، گفت: حال نگاه کنید در یک بمباران و در چند ثانیه بیش از 220 نفر به خاک و خون کشیده شدند اما هیچ اظهارنظری نسبت به این مساله صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: علم به مساله و اینکه تنها در یک کوچه 54 نفر از مردم عادی شهید شوند ضروری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی مردم در شهرهای مختلف مورد هجمه رژیم بعث قرار می‌گرفتند و افراد زیادی به شهادت رسیدند.

وی افزود: مدعیان حقوق بشر در شرایطی که می‌دانستند کشور ما شرایط دفاع را ندارند، نباید حداقل شهروندان عادی آن تا این اندازه مورد ظلم واقع شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رژیم بعث با حمله‌های موشکی و هوایی به شهرها و روستاهای مختلف دنبال تضعیف روحیه رزمندگان و خسته کردن مردم بود، اظهار کرد: در شرایطی که جمع بسیاری از مردم در شهرهای ایران با مظلومیت به خاک و خون کشیده می‌شدند هیچ صدایی از گلوی مدعیان حقوق بشر برخواسته نشد.

پورذهبی خاطرنشان کرد: تبیین بیشتر این وقایع و آنچه بر ملت مظلوم ایران در آن شرایط جنگ تحمیلی گذشت، امری ضروری است.

وی اظهار کرد: امروز 28 دی ماه اگر زنده باشیم 28 دی ماه سال بعد باید یک کار بزرگتر انجام دهیم ایران باید باخبر شوند که در 28 دی ماه در کردستان چه اتفاقی افتاد و این کاری شدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شناخت از نیازهای این حوزه است، گفت: خیلی از خانواده‌های شهدا نه نیاز مالی دارند نه چیزی دیگر، بلکه تنها انتظار آنها حفظ نام و خاطر شهدای آنان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه کسانی که در برابر جنایت‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس بر ملت ایران روا داشتند، سکوت کرده‌اند جنایتکارتر از کسانی هستند که این وقایع را انجام دادند، عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی هرچه گسترده و انجام کارهای محتوایی شهدای 28 سال 65 سنندج را به ایران بشناسانیم.

کد خبر 41584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha