گذرگاه مرزی تل‌کوچر را بازگشایی کنید

سرویس سوریه - لقمان احمی سخنگوی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از طرف‌های درگیر در بحران سوریه و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای بازگشایی گذرگاه مرزی تل‌کوچر تلاش کنند.

به گزارش کردپرس، «لقمان احمی» سخنگوی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از تمامی نیروهای تاثیرگذار در سوریه و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که تمام تلاش خود را برای بازگشایی مرز تل‌کوچر (یعربیه) با کشور عراق انجام دهند.

بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری نورس‌پرس، «لقمان احمی» روز شنبه ۷ دسامبر در گفتگو با این خبرگزاری از تاثیرات عمیق بسته بودن این دروازه مرزی بر روی ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق شمال و شرق سوریه، سخن گفت.

احمی بیان کرد: «مسئله ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق شمال و شرق سوریه توسط دولت سوریه چندین بار در راستای منافع سیاسی صورت گرفته است و بسته‌شدن تنها دروازه‌ای که کمک‌های بشردوستانه از طریق آن به مناطق مدیریت خودگردان می‌آمد درحالی که مدیریت خودگردان خواستار کمک‌ها و داروی مورد نیاز بیشتری بود، باعث تعجب آنها گشته است».

در ادامه، احمی با انتقاد از نیروهای تاثیرگذار بر روند سیاسی سوریه و شورای امنیت سازمان ملل، بیان کرد که بسته ماندن این گذرگاه مرزی بر معیشت مردم و پناهجویان ساکن در این مناطق اثرات منفی خواهد گذاشت، آن هم در حالی که سه سال است خشکسالی و بحران اقتصادی چشمگیری مناطق مدیریت خودگردان را درگیر خود کرده است.

احمی همچنین از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که در سریع‌ترین زمان، دروازه مرزی تل‌کوچر (یعربیه) را با هدف جلوگیری از گسترش فقر به ویژه در میان پناهجویان، باز کنند.

وی در پایان گفت: «گسترش فقر در منطقه مانع تلاش برای مبارزه با داعش و زمینه‌ساز گسترش نفوذ این گروه در منطقه می‌شود و مشکلات مدیریت خودگردان برای فراهم نمودن نیازهای پناهجویان به‌خصوص در اردوگاه‌ هول با جمعیت ۶۰ هزار پناهجو را دو چندان می‌کند.

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۲ ژانویه، شورای امنیت سازمان ملل قرار است در خصوص تمدید مدت زمان ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، رای‌گیری اجرا کند.

کد خبر 41159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha