اعلام پایان عملیات آذرخش جزیره علیه هسته‌های داعش

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای از به پایان رسیدن عملیات آذرخش جزیره و دفع حملات هسته‌های داعش علیه مناطق مدیریت خودگردان خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای از به پایان رسیدن عملیات «آذرخش جزیره» خبر داد و همچنین اعلام کرد که عملیات‌ علیه هسته‌های داعش همچنان ادامه خواهد یافت.

این بیانیه که در آژانس خبری هاوار منتشر شد به شرح زیر است:

«عملیات «آذرخش جزیره» در تاریخ ۲۹ دسامبر با همکاری نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) و نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به منظور جلوگیری از حملات هسته‌‌های پنهان داعش در بیابان‌ها و روستاها و مناطق غیر نظامی در کانتون «جزیره» آغاز شد. این عملیات در ۵۵ روستا و مناطق مسکونی «هول»، «تل‌حمیس»، و «تل‌براک» و منطقه وسیعی از مرز عراق و سوریه به مدت ۸ روز ادامه یافت».

در ادامە این بیانیە آمدە است: « این عملیات قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته انجام شود اما به علت حملات ارتش ترکیه و درگیری نیروهای ما با این حملات، عملیات آذرخش جزیره به تاخیر افتاد و داعش از فرصت به دست‌آمده استفاده کرد و تلاش کرد در بیابان‌های نزدیک مرز سوریه و عراق و مناطق مسکونی مخصوصا در «هول»، «تل‌حمیس» و «تل‌براک» مستقر شود و درصدد تدارک مهمات و سلاح برای حمله در این مناطق باشد و در مقابل نیروهای ما در این عملیات، بسیاری از اعضای داعش را دستگیر کردند و حملات داعش را خنثی کردند. هسته‌های داعش در حال تدارک برای حملاتی در قامشلو و حسکه در جشن‌های سال نو میلادی بودند و نیروهای ما با انجام عملیات آذرخش جزیره از حملات آنها جلوگیری کرده و هرگونه تلاش داعش برای حمله احتمالی را خنثی نموده و بسیاری از سرکرده‌های داعش در این مناطق را دستگیر کردند و درنهایت جشن‌های سال نو در کمال امنیت برگزار شدند. در عملیات آذرخش جزیره، ۱۵۴ نیروی داعش که در طراحی و اجرای حملات سهیم بودند و همچنین گروه‌هایی که در حال فراهم نمودن تدارکات برای این حملات بودند، دستگیر شدند».

در پایان این بیانیه آمده است: « در پایان از برخورد ساکنان مناطق «تل‌حمیس»، «تل‌براک» و «هول» که از عملیات نیروهای ما حمایت کردند و همچنین از بزرگان و ریش‌سفیدان این مناطق تشکر می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که عملیات جستجوی «آذرخش جزیره» به پایان رسیده و همچنین اعلام می‌کنیم که نیروهای‌ ما به حمله علیه هسته‌های داعش از طریق عملیات‌های امنیتی در صورت نیاز ادامه خواهند داد».

کد خبر 41148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha