سازش ٥ فقره پرونده قتل طی ١٥ روز در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اجرای پویش (خاتم سلیمانی) در راستای ایجاد سازش در پرونده‌های قتل گفت: تعداد سازش در پرونده‌های قتل عمد در این استان طی ۱۵ روز گذشته (اول تا ۱۵ دی) به پنج فقره رسید.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی روز پنجشنبه اظهار کرد: چهل و یکمین سازش پرونده قتل عمد در آذربایجان غربی نیز با سازش در ۲ فقره پرونده قتل در اشنویه محقق شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از تلاش شوراهای حل اختلاف در اشنویه برای ایجاد سازش در این دو پرونده قدردانی کرد و افزود: خرداد سال ۱۴۰۰ درگیری بین ۲ طایفه روستایی از توابع شهرستان اشنویه منجر به قتل ۲ نفر از طرفین و قطع نخاع یک نفر شده بود.

او ادامه داد: پس از طی مراحل رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه با شناسایی متهمین، پرونده جهت تلاش برای اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش، به شورای حل اختلاف روستای آغبلاغ این شهرستان ارجاع شد.

عتباتی تاکید کرد: اعضای شورای حل اختلاف آغبلاغ با همکاری رییس دادگستری، دادستان، امام جمعه و اعضای هسته‌های بخشایش جهادی اشنویه و با میانجیگری و تلاش‌ شبانه روزی آنها و جمعی از خیرین و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ منطقه و حمایت دستگاه قضایی در نهایت با تشکیل جلسات متعدد، بین طرفین مصالحه و سازش برقرار شد و بدین ترتیب ضمن رهایی این ۲ نفر از مجازات قصاص کینه و کدورت از بین دو طایفه نیز برداشته و صلح و سازش و محبت جایگزین گردید.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه چهل و دومین سازش پرونده قتل استان در این پویش در شهر ماکو صورت گرف، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در سال ۱۳۹۵ توسط فردی با هویت مشخص که منجر به صدور حکم قصاص نفس برای نامبرده شد و اکنون در زندان اهواز محبوس و منتظر قصاص نفس است با تلاش رییس دادگستری، دادستان، ریاست و مددکاران زندان شهرستان ماکو، رضایت از خانواده مقتول که ساکن شهرستان ماکو بودند اخذ شد و با گذشت اولیای دم، این زندانی از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

عتباتی گفت: به مناسبت قرار گیری در ایام فاطمیه و پویش (خاتم سلیمانی) از اول دی آغاز شده در مدت ۱۵ روز اجرای پویش پنج فقره پرونده قتل در استان به سازش ختم شد که در نوع خود کم نظیر است.

او در پایان با تقدیر از همه زحمت کشان عرصه صلح و سازش تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازی در جامعه بهره برد.

کد خبر 41103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha