دمای چالدران به ١٠ درجه زیر صفر رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ٧درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود.

اردلان محمدپور به اشاره به بارش برف در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی به کردپرس افزود: در این مدت بارش‌ها در شاهین دژ ۱۴ میلی‌متر، بوکان ۱۳.۸ میلی‌متر، مهاباد ۱۱.۵ میلی‌متر، میاندوآب ۱۰.۱ میلی‌متر، اشنویه ۷.۶ میلی‌متر، نقده ۷.۲ میلی‌متر، تکاب و پیرانشهر نیز هفت میلی‌متر ثبت شده است.

او ادامه داد: سردشت با ثبت ۱۹ میلی‌متر بارندگی (۲۲ سانتی‌متر برف) در شبانه‌روز گذشته پربارش‌ترین شهر استان آذربایجان‌غربی بود.

محمدپور با بیان اینکه این سامانه بارشی امروز از منطقه ما خارج می شود، گفت: به دلیل وجود رطوبت در هوا تا روز یکشنبه هفته بعد در برخی مناطق استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بو.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای شبانه نیز بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزیش خواهد یافت.

او در خصوص دمای هوا شهرهای استان نیز گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ٧درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود.

محمدپور اضافه کرد: در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی یک و ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهابا اظهار کرد: پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 41096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha