نام کرمانشاه نباید با رکوردهای منفی گره بخورد

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در سطح شهرهای استان را یک پروژه بزرگ و نوآورانه دانست و گفت: نام کرمانشاه نباید با رکوردهای منفی گره بخورد بلکه باید با ثبت رکوردهایی مانند اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در تمام شهرهای استان، نام کرمانشاه سر زبان ها بیفتد و این یک مطالبه جدی از شهرداران است.

به گزارش کردپرس، استاندار کرمانشاه در نشست با شهرداران سراسر استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی برگزار شد؛ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند مهم ترین وظیفه همه ما ایجاد روحیه امیدواری در مردم است.

وی افزود: این امیدواری با کار و تلاش، ارائه خدمات بهتر و ارتباط صمیمانه با مردم ایجاد می شود و شهرداری ها به عنوان یکی از پر مراجعه ترین دستگاه های فعال کشور نقش مهمی در امیدآفرینی دارند.

وی بخشی از وظایف شهرداران را تلاش برای رشد شهروندان در ابعاد مادی و معنوی دانست و گفت: شهرداران باید با برنامه ریزی مناسب به ارتقای فرهنگ کار و تلاش، نظم پذیری، امیدواری، پاکیزگی و .. در شهرهای استان کمک کنند.

دکتر صحرایی تسهیل گری در چهارچوب قانون یکی دیگر از رویکردهای امید آفرین در جامعه توصیف کرد و گفت: اگر قانون در دستان کسی باشد که خواهان خدمت به مردم نیست، آن را به یک قفل محکم تبدیل می کند و به بهانه اجرای قانون، اجازه انجام هیچ کاری را نمی دهد. ولی اگر قانون را به کسی بسپارند که اهل خدمت است به دنبال راهکارهایی در چهارچوب همان قانون برای گشایش در کار شهروندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید به وسیله مردم کرمانشاه ساخته شود در ادامه گفت: مدیران ابر قهرمان نیستند که بتوانند همه کارها را انجام دهند بلکه باید شهرها را با مشارکت و همراهی مردمی اداره کرد.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه شهرداران باید مردمداری کنند؛ در ادامه گفت: بخشی از این مردمداری به ارائه خدمات شایسته همراه با احترام به شهروندان است.

وی در ادامه بر چابک بودن شهرداری ها تاکید کرد و گفـت: شهرداری ها یکی از مجموعه های متراکم به لحاظ حضور نیروهای غیرضروری هستند در حالیکه نیروهای جدید باید بر اساس نیاز مجموعه و تخصص و توانمندی افراد جذب شوند.

دکتر صحرایی ارتباط گسترده با نخبگان را یکی دیگر از وظایف شهرداران دانست و گفت: شهرداران باید جلسات هفتگی با نخبگان حوزه‌های مختلف دانشگاهی، صنعتی، فرهنگی و ... برگزار کنند و از مشورت ها و توانمندی های این افراد در تدوین برنامه ها و حل مشکلات بهره بگیرند.

وی ادامه داد: شهرداران باید بر مبنای واقعیت های موجود شهر، نقاط قوت، ضعف و فرصت ها و تهدیدهایی که وجود دارد را بر اساس اولویت بندی های مشخص، حداکثر تا ۱۰ روز آینده جمع بندی و ارائه کنند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در گام بعدی شهرداران باید بر اساس این اولویت بندی ها و تصویرسازی ها، یک برنامه و نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را برای مدیریت بهتر شهر ارائه کنند.

وی یادآور شد: دستیابی به آن آرمان شهری که در ذهن شهرداران است ممکن است سال ها به درازا بکشد ولی باید شهرداری برای شش ماه آینده هم برنامه مدون داشته باشد.

دکتر صحرایی در بخش دیگری از سخنانش اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در سطح شهرهای استان را یک پروژه بزرگ و نوآورانه دانست و گفت: نام کرمانشاه نباید با رکوردهای منفی گره بخورد بلکه باید با ثبت رکوردهایی مانند اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در تمام شهرهای استان، نام کرمانشاه سر زبان ها بیفتد و این یک مطالبه جدی از شهرداران است.

وی گفت: با امکانات سنتی فعلی نمی توان در توسعه گردشگری موفقیتی کسب کرد بلکه برای جذب گردشگران نسل فردا باید شهرهای هوشمند داشته باشیم.

مدیر ارشد استان ثبت یک رکورد در گسترش صنعت گردشگری را دیگر مطالبه مدیریت ارشد استان از شهرداران دانست و گفت: کرمانشاه یک استان چهار فصل و مملو از زیبایی های فرهنگی، تاریخی و همچنین یک جریان بزرگ تمدنی در حوزه اربعین است و شهرداری ها باید با تعریف برنامه های مدون از این ظرفیت ها و پتانسیل ها برای ثبت رکورد در توسعه گردشگری استفاده کنند.

وی افزود: برخی شهرهای استان فاقد هتل هستند که می توان با شناسایی خانه مسافرهای تمیز و مرتب در چهارچوب یک ضوابط قانونی و رعایت استاندارهای لازم آن ها را آماده پذیرایی از مسافر کرد‌.

دکتر صحرایی با تاکید براینکه شغل تنها به حوزه کارمندی ادارات محدود نمی شود در ادامه گفت: با اینگونه طرح های خلاقانه می توان برای بسیاری از مردم در استان شغل ایجاد کرد.

وی همچنین بر حضور فعال شهرداری ها در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از نظرات آن ها در ارائه خدمات بهتر تاکید کرد.

کد خبر 41084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha