دستگیری 7 حفار غیرمجاز در کامیاران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: 7 حفار غیرمجاز با هویت بومی در کامیاران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کرد پرس، رسول مرادی از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: برابر گزارش واصله بخشداری بخش موچش به اداره میراث فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای سرچی، بررسی ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس، رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهر موچش، نیروهای پاسگاه انتظامی کوله ساره و مسئول میراث فرهنگی شهرستان، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری چند نقطه از محل قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه در این ماجرا 7 نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

مرادی ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از فعالیت های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به صورت شبانه روزی، با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی کردستان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع، از وقوع جرم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

کد خبر 40874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha