۱۳۵۶ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در کردستان اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرا و تحقق یک هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پروژه در بخش های مختلف توسعه سیستم های مخابراتی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت از اجرا و تحقق یک هزار و 356 میلیارد ریال پروژه در بخش های توسعه سیستم های مخابراتی، حوزه سیار، توسعه دیتا، حوزه انتقال، شبکه کابل و فیبرنوری از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: در چند سال اخیر پنج هزار و 56کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده که این اقدامات در توسعه همه جانبه سطح کمی و کیفی زیرساخت ها، خدمات و محصولات قابل ارائه به مشتریان نقش به سزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته 40 میلیارد ریال در بخش توسعه سیستم های مخابراتی صرف شده است، افزود: ایجاد مرکز مستقل با حذف کابل های اقماری در 17 روستا با ظرفیت سازی هزار و 472 پورت، تعویض سوئیچ های قدیمی در 10 نقطه با مجموع یک هزار و 920 پورت، توسعه سوئیچ تلفن ثابت در 52 مرکز شهری و روستایی با مجموع ظرفیت سازی 2 هزار و 860 پورت ثابت ADSL و VDSL از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ایجاد اینترنت ADSL به میزان 448 پورت در 11روستای جدید، دایری 4 هزار و 973 خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید، دایری 14 هزار و 747 پورت جدید اینترنت پر سرعت مخابرات (ADSL)، دایری 387 مشترک جدید FTTH و افزایش ظرفیت منصوبه FTTH به میزان هزار و 21 پورت در شهرستان های سنندج، قروه و مریوان را از دیگر پروژه های حوزه سیستم های مخابراتی اعلام کرد.

حکمت با اشاره به اینکه در بخش توسعه حوزه سیار 785 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: احداث 7 سایت جدید فول تکنولوژی موبایل در شهرستان های بانه، سنندج، قروه و مریوان ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم به نسل های سوم و چهارم در شهرستان های بانه، بیجار، سنندج، سقز، قروه، مریوان، کامیاران و دهگلان بر روی 29 سایت از پروژه های اجرا شده در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: در بخش توسعه دیتا با مجموع سرمایه گذاری 21 میلیارد ریال، برگردان UPLINK شهرستان های کامیاران، دیواندره و بانه بر روی لینک 10G (معادلل پنج برابر شدن پهنای باند) به صورت مجزا در هر شهرستان، برگردان ترافیک بانه، برگردان ترافیک مراکز وحدت و هشترودی سنندج بر روی سوئیچ مرکز وحدت، برگردان MPLS کشوری از مرکز PC به مرکز شهید چمران از اقدامات اجرا شده با هدف افزایش سرعت اینترنت قابل ارائه به مشتریان مخابراتی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اجرای پروژه های برگردان ترافیک در مرکز شهید چمران سنندج، توسعه uplink مرکز شهید رشیدی نیا به 10G، ارتقا و بهینه سازی ظرفیت Bras استان، ارتقای uplink در 71 مرکز روستایی در شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سرو آباد را از دیگر فعالیت های مخابراتی در بخش توسعه دیتا عنوان کرد.

حکمت پروژه های اجرا شده با سرمایه گذاری 259 میلیارد ریال در توسعه حوزه انتقال استان را تشریح کرد و یادآور شد: افزایش پهنای باند و فراهم کردن زمینه ارائه پهنای باند به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از جمله این برنامه هاست.

وی نصب و راه اندازی 50 دستگاه CWDM در شهرستان های بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سروآباد، نصب و راه اندازی 7 لینک رادیو در شهرستان های بیجار، سقز، قروه، دهگلان و دیواندره، نصب و راه اندازی تجهیزات لازم در راستای افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک به تعداد 21 مورد در شهرستان های بیجار، دهگلان، سقز، سنندج، قروه، مریوان، نصب و راه اندازی سوئیچ های مخابراتی با هدف تامین پهنای باند دیتا در روستاهای استان به تعداد 20 مورد را از دیگر پروژه های مخابراتی عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه تحقق برنامه های شهر هوشمند و ارائه خدمات مخابراتی بر بسترهای نوین ارتباطی را در دستور کار منطقه قرار داده ایم، بیان کرد: در بخش شبکه کابل و فیبرنوری از ابتدای سال جاری تا کنون 251 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

حکمت با بیان اینکه اجرای 90 کیلومتر کابل کشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی، تبدیل 70 کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، اجرای فیبر سایت های BTS موبایل به منظور ارتقای کیفیت در شهرستان های سنندج، سقز، قروه و مریوان بر روی 12 سایت، اجرای بیش از 20کیلومتر فیبر خاکی قروه به دلبران با هدف برگردان ارتباط رادیویی به فیبر، اجرای بیش از 10 کیلومتر شبکه FTTH در روستای آساوله را می توان به عنوان پروژه های این منطقه در حوزه فیبر نوری عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 60 طرح فیبر اختصاصی مربوط به سازمان ها و شرکت های سطح استان در دست اقدام است.

کد خبر 40860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha