انتقال ٣ زندان قدیمی به خارج شهر در آذربایجان‌غربی بررسی شد

سرویس آذربایجان غربی- در دیدار مدیرکل‌زندان‌های آذربایجان غربی با مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مقدمات انتقال سریع زندان مهاباد، بازداشتگاه های سردشت و اشنویه مطرح شد.

به گزارش کردپرس، در دیدار تعاملی مراد فتحی با مدیرکل مسکن و شهرسازی استان آذربایجان غربی موضوعات مهم واگذاری و مساعدت برای رفع مشکلات واگذاری زمین جهت انتقال زندان قدیم مهاباد و بازداشتگاه سردشت و اشنویه بررسی شد.

در این دیدار مدیرکل زندان های استان با برشماری وضعیت ابنیه و امکنه نگهداری زندانیان شهرهای مهاباد، سردشت و اشنویه تلاش مسئولین محلی و کارشناسان جهت شناسایی و ساخت در محدوده شهرها مورد نظر را تشریح کرد.

مراد فتحی از مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خواست تا طبق مستندات و سوابق سنوات گذشته همکاری لازم جهت انتقال زندان شهرستان مهاباد و رفع مشکل واگذاری جهت ساخت بازداشتگاه سردشت را پیگیری کند.

محسن حمزه لو مدیرکل مسکن و شهرسازی نیز با برشماری اولویت های سازمان متبوعه در واگذاری زمین جهت انجام رسالت اجتماعی دستگاه های دولتی راهکارهایی حقوقی و فنی برای تهیه زمین در مهاباد با رایزنی مسئولین امر را توصیه و ارائه کرد.

حمزه لو همچنین وعده پیگیری به قید فوریت دستور رفع مشکل قانونی واگذاری زمین برای ساخت بازداشتگاه سردشت را داد.

مدیر کل راه و شهرسازی با ارائه توضیحات فنی در خصوص ساخت بازداشتگاه شهرستان اشنویه هم گفت: عمده مشکل واگذاری زمین در این شهر با رویکرد ایجاد منابع اشتغال زندانیان رفع شده و اداره کل مسکن و شهرسازی منتظر تبادل طرخ و موافقت نامه اصولی است .

گفتنی است، هفته گذشته نیز مدیر کل زندان های استان آذربایجان غربی و رئیس زندان مهاباد در دیدار با فرماندار جدید این شهرستان موضوع پرونده انتقال زندان قدیم مهاباد به محل جدید را بررسی کردند.

علیرغم هشدار تکمیل ظرفیت زندان مهاباد از سال های گذشته تا کنون و قرار گیری آن در داخل شهر، بارها موضوع انتقال زندان به خارج از شهر مطرح شده اما تا کنون این مسئله اجرایی نشده است.

تابستان امسال مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی از مکان یابی ٢ زمین در ورودی شهر مهاباد برای تاسیس زندان جدید خبر داده بود. تداوم تکمیل ظرفیتِ زندان مهاباد/ انتقال به خارج از شهر در دست بررسی

کد خبر 40851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha