اولین گشت مشترک روسیه و ترکیه در کوبانی پس از آغاز حملات ترکیه

سرویس سوریه - اولین گشت مشترک روسیه و ترکیه در حومه غرب کوبانی پس از آغاز حملات هوایی ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه برگزار شد.

به گزارش کردپرس، پلیس نظامی روسیه، روز دوشنبه ۱۹ دسامبر، گشت مشترکی را به همراه ترکیه در نواحی حومه غربی کوبانی انجام داد که صد و بیستمین گشت مشترک این دو کشور در این منطقه پس از آتش‌بس سال ۲۰۱۹ بود.
بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری نورس‌پرس، آغاز مجدد گشت مشترک روسیه و ترکیه پس از آن است که پس از آغاز حملات هوایی ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه، روسیه به تنهایی در ۳ هفته اخیر این گشت را انجام داده‌است.
این گشت مشترک از ۸ خودرو نظامی روسی و ترکی و دو هلیکوپتر روسی تشکیل شده بود و از روستای «اشمه» در ۲۰ کیلونتری غرب کوبانی آغاز به حرکت کرد. این گشت از روستاهای: «چارقلی بالا، قیران، دیکمداش، خورخوری، بوبان، گولبک» گذشتند و به روستای «تل‌شعیر» در ۴ کیلومتری غرب کوبانی رسیدند. سپس در راه برگشت از روستاهای:« سوسانوقولا، قرقوی پایین، بیندر میشکو، جیبنه، چارقلی بالا»، گذشتند و به محل آغاز گشت‌ مشترک در روستای «اشمه» برگشتند.
خودروهای نظامی ترکیه از مرز نزدیک روستای «اشمه» وارد خاک ترکیه شدند و خودروهای روسی به مرکز خود در نزدیکی شهرک «صیرین» در جنوب کوبانی برگشتند.
لازم به ذکر است، دوشنبه قبل پلیس نظامی روسیه، گشت نظامی را بدون حضور ترکیه در حومه کوبانی، در حالی توافق بر سر گشت مشترک بود، انجام داد.

کد خبر 40607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha