تاکید بر لزوم تلاش برای آزادی باقی مانده زنان ترکمانی و ایزدی در اسارت داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان – آیت الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان پیش از ظهر امروز(دوشنبه) کریستن ریچارد ، مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس  هیات تحقیقات درباره جنایات گروه تروریستی داعش  را  به حضور پذیرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» براساس بیانیه دفتر رسانه ای آیت الله سیستانی، این مرجع عالیقدر شیعیان در این دیدار به توضیح مختصری از کریستن ریچارد درخصوص اقدامات انجام شده از سوی هیئت تحقیق او در انجام مأموریت خود از بدو تشکیل این هیئت توسط سازمان ملل متحددر سال 2017 تاکنون گوش فراداد.

این بیانیه حاکی است که آیت الله سیستانی در این دیدار با یادآوری پیروزی بزرگی که عراقی‌ها در مبارزه بزرگ خود برای رهایی کشورشان از شر گرو تروریستی داعش به دست آوردند، فداکاری‌های بزرگ رزمندگان قهرمان با عناوین مختلف در دستیابی به این مهم را ستودندو به روح شهدای قهرمان درود فرستادند.

ایشان همچنین ضمن دعا برای بهبودی و سلامتی مجروحان تاکید کرد، که اگر این پیروزی قاطع نبود، تعقیب عناصر داعش و بازخواست آنها برای جنایاتی که علیه عراقی‌ها از جمله جنایات قتل، اسارت، تجاوز جنسی، و تخریب آثار باستانی عراق امکان پذیر نبود ، بر لزوم رعایت عدالت کامل در زمینه اقداماتی که در این خصوص انجام می گیرد ، تاکید کرد.

آیت الله سیستانی با تاکید بر لزوم تلاش برای آزادی باقیمانده زنان ترکمانی و ایزدی در اسارت این گروه تروریستی در سوریه و برداشتن گام‌های مؤثر در جبران خسارت قربانیان آن بویژه آوارگان و پناهندگان ، برای آقای کریستن ریچارد وهیئت همراه او موفقیت در انجام وظایفشان را آرزو کرد.

کد خبر 40584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha