دلایل حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه سیاسی است

سرویس جهان- برخی کارشناسان معتقدند حمله احتمالی زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه، به دلایل سیاسی و نه امنیت ملی اتفاق می افتد.

به گزارش کردپرس، برخی کارشناسان معتدقند ترکیه از حمله احتمالی زمینی به کردهای سوریه منافع سیاسی را جستجو می کند و هرچه این حمله به زمان انتخابات نزدیک تر باشد منافع سیاسی آن بیشتر در دسترس خواهد بود.

سینان جدی، تحلیلگر سیاست داخلی ترکیه در بنیاد دفاع از دموکراسی ا به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: حمله به تعویق افتاده نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه دلایل سیاسی دارد و ربطی به مسائل امنیت ملی و یا استراتژیکی ندارد.

اما یکی از سخنگویان سفارت ترکیه در آمریکا با رد این دلایل گفته است نیروهای کرد سوریه و نیروهای پ.ک.ک، هم از جانب عراق و هم از جانب سوریه امنیت ملی ترکیه را هدف قرار داده اند.

این تحلیلگر تاکید کرد عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه با هدف منحرف کردن افکار عمومی ترکیه از بحران اقتصادی داخل کشور است.

جیدی متهم کردن نیروهای کرد سوریه به دست داشتن در بمبگذاری استانبول را بی پایه و اساس خواند.

سونر جاگپتای، مدیر برنامه ترکیه در انستیتو واشنگتن نیز در بیان اهداف سیاسی اردوغان از حمله به مناطق کردنشین سوریه به فاکس نیوز گفت: اردوغان می خواهد منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را به قعطات کوچتری تبدیل و منطقه امن ایجاد کند. اردوغان می خواهد در نهایت با واگذار کردن این مناطق به دولت مرکزی و راضی کردن بشار اسد به عادی سازی روابط نقش پایان دهنده به بحران در سوریه را ایفا کند زیرا به باور اردوغان این حملاه و اتفاقات پس از آن می تواند بحران سوریه را پایان دهد.

کد خبر 40582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha