طرح هادی در 43 درصد از روستاهای کردستان اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: شاخص برخورداری از طرح هادی روستایی در کشور ۵۴ درصد و این رقم در استان ۴۳ درصد یعنی ۱۱ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

سعید رسولی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس گفت: نیاز است با حمایت مسئولان و با تزریق اعتبارات جهشی به بنیاد مسکن، پایین بودن شاخص برخورداری از طرح هادی در کردستان جبران شود تا در کمترین زمان به میانگین کشوری برسیم.

وی با بیان اینکه مطالعه طرح هادی، سند توسعه را از لحاظ عرض معابر، کاربری های عمومی و سطح سرانه ها در روستاها تعیین می کند، افزود: تا کنون مطالعات طرح هادی در هزار و ۳۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، طرح هادی در ۵۵۳ روستای استان در سه فاز اجرا شده که هنوز کاملا به بهره برداری نرسیده است.

رسولی ادامه داد: در برخی روستاها طرح هادی در ۲ فاز اجرا شده و در تعدادی یک فاز و در بعضی دیگر هم هر سه فاز به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: امسال توانستیم ۷۴ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی ها برای اجرای طرح هادی جذب کنیم و از محل اعتبارات ملی نیز ۲۳۴ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته شده که جهش بسیار خوبی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در راستای محرومیت زدایی در کردستان ابلاغ شد و از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر جذب آن هستیم که کمک قابل توجهی برای اجرای طرح هادی در روستاها است.

گفت و گو: سروش حبیبی راد

کد خبر 40581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha