فقر، فساد و تبعیض عامل آشوب های امروز در کشور است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: مسئولان کشور باید از خواب غفلت بیدار شوند و شرایط مردم را درک کنند و اگر نمی توانند خدمتی به مردم بکنند خود را کنار بکشند چرا که فقر، فساد و تبعیض ناشی از عملکرد برخی از آنها ، عامل آشوب های امروز در کشور است.

به گزارش کرد پرس، محمود الله مرادی در نشست هم اندیشی ماموستایان و اساتید دانشگاه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: یکی از آفت هایی که همیشه انقلاب های مردمی را تهدید می کند غافل شدن از اصول و ارزش های آن انقلاب است.

وی افزود: ملت ایران وقتی که پشت سر امام قرار گرفتند، به 3 شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رای دادند تا یک نظامی شکل بگیرد که بر اساس آموزه ها و دستورات الهی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: از همان روزهای اول انقلاب کسانی که همه شئونات اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و ... را پیش از آن در دست داشتند، از دست دادند و از همین رو بیش از ۴۰ سال است به دنبال آن هستند در مسیر آرمان های این انقلاب سنگ اندازی کنند.

الله مرادی ادامه داد: در آن روزها شیعه و سنی، کُرد و ترک، فارس و عرب، لر و عجم همه دست به دست هم دادند تا بساط رژیمی را از جا برکنند که این رژیم از نوک پا تا فرق سرش غرق در فساد و غارت و استثمار بود.

وی یادآور شد: یکی از نکاتی که در این انقلاب بسیار مهم بود، سردمداری نخبگان، علما، روحانیت، معلمان و اساتید دانشگاهی بود که توانستند جوانان را در مسیر انقلاب قرار دهند و در کنار آن نیز علما و ماموستایان با رهبری مردم، در برابر رژیم ستمشاهی ایستادند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: با پیروزی انقلاب بساط دشمنان جمع شد و به دنبال آن راه های متعددی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تدوین کردند که مهمترین آنها ۳ راهبرد جنگ داخلی، جنگ منطقه ای و به دنبال آن جنگ مستقیم بود.

الله مرادی گفت: در راهبرد جنگ داخلی گروهک هایی را تشکیل دادند مانند حزب خلق عرب، خلق بلوچ، خلق کرد، فدائیان خلق و ... که بتوانند قومیت های مختلف در کشور را در مقابل هم قرار دهند و یک جنگ داخلی را علیه نظام جمهوری اسلامی راه بیاندازند.

وی افزود: متاسفانه در کنار این دشمنی ها، برخی از مسئولان نیز نتوانستند آنگونه که باید به ملت ایران خدمت کنند و از این رو نارضایتی هایی بین مردم ایجاد شد و دشمن نیز از این فرصت استفاده کرد تا بار دیگر بتواند به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران ضربه بزند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: در حوزه اقتصادی، در حوزه فرهنگی، در حوزه سیاسی و ... نتوانستیم در 4 دهه گذشته عملکرد خوبی داشته باشیم و همین باعث شده دوباره استکبار جرأت عرض اندام در داخل کشور ما را پیدا کند.

الله مرادی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است که کمبودهای داخلی کشور را به ابزار مقابله تبدیل کند و در کنار آن نیز در سال های اخیر هر چه رهبری به مسئولان هشدار دادند، کسی به آن توجه نکرد تا غرب بتواند امروز کشور را دچار آشوب و بلوا کند.

وی یادآور شد: فقر، فساد و تبعیض جزو مهمترین دلایلی است که باعث شده امروز بسیاری از جوانان به دام دشمن بیافتند و علیه نظام و انقلاب شعار بدهند و اغتشاش ایجاد کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: بسیاری از جوانانی که به دام دشمن در آشوب های اخیر افتادند به سبب فقر بوده، چرا که جوان بیکار را با پرداخت پول اجیر کردند تا علیرغم اینکه هیچ مشکلی با نظام ندارد، علیه آن اقداماتی مانند آتش زدن اماکن، تخریب و یا رعب و وحشت کند.

الله مرادی به موضوع فساد نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته شاهد بوده ایم که دانه درشت هایی به بیت المال دست درازی کرده اند اما همواره در حاشیه امن قرار گرفته و مسئولان با آنان برخوردی نداشته اند.

وی به بحث تبعیض نیز اشاره کرد و افزود: تبعیض یک امر واقعی در استان کردستان است و اگر نگاهی بیاندازیم می بینیم که از شهرهای دیگر مانند مهاباد و کرمانشاه افرادی را می آورند و یک روزه استخدام می کنند در حالی که جوانان سنندجی بیکار هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: این مسئله عین تبعیض است و مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا باید اینگونه باشد؟

الله مرادی ادامه داد: برخی از مسئولان امروز فقر را می بینند اما صدایشان در نمی آید، فساد را می بینند اما حلقشان بسته است چرا که ممکن است دست خودشان نیز تا حدی در آن وجود داشته باشد، تبعیض و دوگانگی را می بینند اما باز هم چشمشان را می بنندند و از آن طرف نیز انتظار دارند که جمهوری اسلامی بیاید و همه چیز را درست کند.

وی یادآور شد: مگر جمهوری اسلامی را چه کسانی تشکیل داده اند، نه آن مسئولانی که در راس امور قرار دارند و یا مردمی که به آن رای داده اند، پس چرا همه منتظر هستند تا دیگری وضعیت را بهبود بخشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: در کنار این موارد نیز بخشی از مردم خطا کار هستند چرا که خود دزدی می کنند، فساد ایجاد می کنند، حرام خواری می کنند، به حق دیگران تعرض می کنند، به بیت المال دست درازی می کنند، اما از آن سو مدعی هستند که فلان مسئول دزدی می کند.

الله مرادی گفت: دشمن همین موارد را می بیند که جرأت می کند جوانان را تهیج به مقابله با نظام جمهوری اسلامی کند و شعاری مانند «ژن، ژیان، آزادی» را فریاد می زند و فردی فاسد مانند «مسیح علینژاد» در فضای مجازی قشر زنان را تحریک به بی حجابی می کند.

وی افزود: امروز دشمن از درز پنجره به داخل خانواده ها نفوذ کرده و دیگر کاری به آیت لله، سردار، سپهبد و مسئولان ندارد و از داخل خانه ها در حال سربازگیری علیه نظام است که باید هوشمند باشیم و جلوی آن را بگیریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: برای ایجاد و حفاظت از این نظام هزینه های بسیاری داده ایم که خون فرزندان ما بخش عمده ای از این هزینه است و از این رو نباید به دشمن اجازه عرض اندام دوباره بدهیم.

الله مرادی ادامه داد: امروز دیگر وقت آن رسیده مسئولان کشور از خواب غفلت بیدار شوند و فکر نکنند که تنها آنها هستند که می توانند کاری انجام دهند و شرایط مردم را درک کنند و اگر نمی توانند خدمتی به مردم بکنند خود را کنار بکشند.

وی یادآور شد: امروز که دولت جدید مستقر شده هر چند که تمام تلاش خود را به کار گرفته اند، اما باز هم در عملکرد برخی از مدیران انتقاد بسیاری وجود دارد چرا که اگر خوب عمل می کردند، وضعیت امروز کشور اینگونه نبود و این جوانان به خیابان ها نمی آمدند.

کد خبر 40580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha