AKP در تلاش برای به دست آوردن دوباره شهرداری استانبول است

سرویس ترکیه - رئیس فراکسیون حزب خوب محکومیت امام اوغلو را تلاش AKP برای به دست گیری دوباره شهرداری استانبول و بودجه کلان آن دانست.

به گزارش کردپرس، ابراهیم اوزکان رئیس فراکسیون حزب خوب در مجلس در سخنانی، تلاش حزب حاکم برای به دست گرفتن دوباره شهرداری استانبول را تلاش برای به دست گرفتن بودجه کلان این شهر و صرف آن برای فرقه های طرفدار خود، توصیف کرد.

به نوشته روزنامه جمهوریت، در پشت پرده محکومیت اکرم امام اوغلو شهردار استانبول به زندان و ممنوعیت فعالیت سیاسی، تمایل حزب عدالت و توسعه (AKP) برای پس گرفتن شهرداری استانبول و مدیریت بودجه کلان این شهر قرار دارد.

اوزکان در گفتگو با این روزنامه گفت: «دلیل اینکه آنها (AKP) دائماً می خواهند استانبول را پس بگیرند، مدیریت بودجه، تدارکات و فرصت هایی است که این بودجه کلان در اختیار آنها می گذارد. به عنوان مثال آنها در زمان در اختیار داشتن شهرداری استانبول می توانستند تجمعاتی را با این بودجه برگزار کنند که اکنون دیگر قادر به آن نیستند. همچنین پول های کلانی را برای جماعت ها و بنیادهای افراطی طرفدار خود واریز می کردند که اکنون دیگر آن بودجه در اختیار آنها نیست.»

اوزکان افزود: «شهرداری استانبول امکانات بزرگی در اختیار مدیران آن قرار می دهد. به عبارتی هر که استانبول را از دست بدهد ترکیه را از دست داده است. AKP استانبول را از دست داد و حالا دارد برای از دست نرفتن ترکیه در انتخابات آتی دست و پا می زند.»

لازم به ذکر است که هفته گذشته اکرم امام اوغلو شهردار استابنبول و یکی از امیدهای آینده اپوزیسیون این کشور برای پیروزی در انتخابات آتی، در دادگاه محکوم به دو سال و 7 ماه زندان و ممنوعیت از فعالیت سیاسی شد. احتمال دارد دولت با برکناری شهردار استانبول مانند شهرهای ماردین، دیاربکر، و وان برای این شهر هم شهردار انتصابی بگذارد.

کد خبر 40576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha