واردات ۷۰ هزار تن تخم مرغ به آذربایجان غربی/ واحدهای تخمگذار فرسوده هستند

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واردات بیش از ۷۰ هزار تن تخم مرغ استان از سایر مناطق کشور خبرداد و گفت: این مسئله بیانگر نیاز منطقه به راه اندازی واحدهای مرغ تخم گذار است.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۹۰ هزار تن تخم مرغ در سال در استان مصرف می شود که فقط ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن آن توسط واحد های تخم گذار بومی تولید می شود.

او افزود: بیش از ۷۰ هزار تن واردات تخم مرغ استان از سایر مناطق کشور است که بیانگر نیاز منطقه به راه اندازی واحدهای مرغ تخم گذار است.

کرامتی با بیان اینکه ۷۴۸ واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است، اظهار کرد: تخم مرغ مورد نیاز استان از استانهای دیگر از قبیل آذربایجان شرقی، تهران، قزوین و خراسان تامین می شود.

رییس جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در آذربایجان غربی ۳۷ واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت اسمی حدود یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۸۸ قطعه در هر دوره وجود دارد که در حال حاضر تعدادی از این واحدها به دلیل فرسودگی نیمه فعال و راکد است.

کرامتی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی این مدیریت از تمامی طرح‌هایی که منجر به توسعه و راه اندازی دوباره واحدهای مرغ تخمگذار می شود، از محل منابع تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی حمایت می کند.

او ادامه داد: حمایت از تولید پایدار تخم مرغ، رفع مشکلات صنعت مرغ تخم گذار و یکپارچه ‌سازی تولید در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

کد خبر 40573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha