میز ائتلاف ششگانه را به هم بزن و نامزدی خودت را اعلام کن

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی در سخنانی از قلیچدار اوغلو خواست تا بدون توجه به ائتلاف ششگانه اپوزیسیون نامزدی خود را اعلام کند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و شریک ائتلاف حاکم، در سخنانی طعنه آمیز از کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) خواست تا با بر هم زدن میز اپوزیسیون ششگانه، نامزدی خود را اعلام کند.

باغچه لی با شرکت در گردهمایی طرفدارانش در مرسین، در سخنانی، CHP و ائتلاف اپوزیسیون ششگانه را متهم کرد که «مزدور خارجی ها» هستند. او گفت: «غیرممکن است حزبی که از سنت و واقعیت های سیاسی خود فاصله گرفته است و به مشاوران پولی و وارداتی میلیون ها دلاری متکی است، بتواند در کنار ملت ما بایستد.»

باغچه لی همچنین تجمع اعتراضی هواداران اپوزیسیون ترکیه در اعتراض به محکومیت زندان اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول و عضو ارشد CHP را «حمله به دولت و قوه قضائیه ترکیه» دانست.

او با ادعای اختلاف نظر میان احزاب اپوزیسیون ششگانه بر سر نامزد انتخابات آتی، خطاب به قلیچداراوغلو گفت: «از آنجا که نتوانستی نامزدی ات را در تجمع سراچه‌خانه (تجمع اعتراضی استانبول) اعلام کنی، این کار را در جلسه ای که در پایان این ماه برگزار می کنید، انجام بده. آیا ترکیه را می توان به احزابی سپرد که علیه یکدیگر فعالیت می کنند؟»

کد خبر 40571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha