ثبت ۵ هزار پاسخ به تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در مدت هفته قبل (۲۰ تا ۲۶ آذر ماه جاری) مرکز EOC پاسخگوی بیش از ۵ هزار مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بوده است.

به گزارش کر پرس، رضا پیرا گفت: در این مدت بیش از ۹۹۰ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور همکاران ما در مرکز EOC پاسخگوی بیش از ۵ هزار مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بوده اند، افزود: مامورت های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بود که در کل ۶۵۸ این ماموریت ها مربوط به بیماری ها است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۱۷۶مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۵۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت هفته گذشته، اظهار کرد: طی مأموریت های انجام شده تعداد ۱۷۶ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۴۱۲ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شده اند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۲۱۸ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۵۸ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و ادامه داد: ۵۲ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۴۱ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت هفته قبل ۲۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، یادآور شد: از این تعداد 8 مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده و بنابراین لازم است هم استانی های عزیز با نزدیک شدن به فصول سرد سال اقدامات احتیاطی لازم را به عمل آورند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تقدیر از مردم استان برای همکاری موثر با پرسنل این مدیریت جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران، بیان کرد: متاسفانه در مدت زمان مذکور تعداد ۲۵۳ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 40565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha