تشکیل 49 میلیارد ریال پرونده مالیاتی برای خودروهای لوکس در کردستان

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۹۵۶ پرونده مالیاتی به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد ریال برای خودروهای لوکس در استان تشکیل شد.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری با اشاره به اینکه این پرونده ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و تاکنون آمار مربوط به سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان امور مالیاتی به استان اعلام نشده است، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۱۰ پرونده بسته شده به عبارتی مالیات این خودروها به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پرونده هم هنوز مالیات تعیین شده را پرداخت نکرده اند، افزود: صاحبان این پرونده‌ها نسبت به میزان مالیات اعلام شده اعتراض داشتند به همین دلیل این موارد به کمیسیون هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع داده شده است و تعیین تکلیف آنها هم بستگی به رای این کمیسیون دارد.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه مابقی پرونده‌ها هم در دست اجرا و ابلاغ است، اظهار کرد: خودروهای با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال جزو خودروهای لوکس محسوب شده و مشمول پرداخت مالیات می شود.

فعله گری به نحوه شناسایی این خودروها اشاره کرد و ادامه داد: سازمان امورمالیاتی با استعلام از پلیس راهور اقدام به شناسایی دارندگان خودروهای لوکس می کند.

کد خبر 40563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha