حملات ترکیه عامل فرار گسترده کردهای سوریه به اروپا

سرویس جهان- بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مهاجرت گسترده کردهای سوریه در سال جاری به اروپا ، به دلیل گسترش حملات ترکیه و بحران اقتصادی چند برابر شده است.

به گزارش کردپرس، حملات هوایی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نسبت به سال های گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان کرد در این حملات جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از چند برابر شدن تعداد افرادی خبر داد که به دلیل حملات هوایی ترکیه به مناطق کردنشین، از راههای قاچاق راهی اروپا شده اند.

بر اساس این گزارش، کردهای سوریه از ترس بازداشت شدن توسط نیروهای ترکیه و یا شبه نظامیان وابسته به این کشور در سوریه، نمی خواهند مستقیم ترین مسیر برای رفتن به اروپا از طریق ترکیه را امتحان کنند. آنها سعی می کنند با خودرو و یا سفر هوایی خود را به لبنان برسانند و از طریق کشورهایی مانند لبنان، مصر، لیبی و الجزایر خود را به اسپانیا برسانند.

بر اساس گزارش آژانس مرزی اتحادیه اروپا، تعداد شهروندان سوری که سعی کردند در سال جاری از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، نسبت به سال گذشته شش برابر شده است. سازمان بین المللی مهاجرت نیز از ناپدید شدن نزدیک به 250 مهاجر در مسیر سفر دریایی به اروپا خبر داده است.

یکی از قاچاقچیان کرد ساکن در الجزایر به آسوشیتدپرس گفته است هر هفته دهها شهروند کرد سوری برای رفتن به اروپا خود را به این کشور می رسانند تا از طریق اسپانیا وارد محدوده اتحادیه اروپا شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، وخیم شدن اوضاع اقتصادی، حملات داعش، نیروهای ترکیه و شورشیان سوریه را از جمله دلایل فرار کردها از منطقه تحت کنترل کردها عنوان کرده است.

ساکنان مناطق کردنشین که خود را کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مانند الجزیره رسانده اند می گویند حملات هوایی یک ماه اخیر ترکیه عامل تشدید مهاجرت کردهای سوریه بوده اند.

کردهای سوریه در راه سفر به اروپا با خطراتی همچون گم شدن در دریا، دستگیر شدن توسط گروههای تبهکار و یا بازداشت به دست نیروهای دولتی این کشورها از جمله الجزایر روبرو هستند. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، الجزایر در سال 2022 حود 13000 مهاجر را از این کشور اخراج کرده است.

کد خبر 40552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha