مرگ ٢ تن با گاز منوکسید در میاندوآب

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: دو نفر بر اثر مسمومیت مونوکسید کربن در میاندوآب جان خود را از دست دادند.

به گزارش کردپرس، سامان محمدی در این باره افزود: حادثه گازگرفتگی بر اثر استفاده از زغال در چادر روی داده و در پی آن دو نفر بر اثر مسمومیت مونوکسید کربن جان باختند.

او ادامه داد: متاسفانه در این حادثه دو نفر مرد میانسال حدودا ۵۰ ساله در باغ شخصی در اتوبان ولایت جان خود را از دست دادند.

مسمومیت با منوکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن منوکسید ایجاد می‌شود. این مسمومیت که به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک‌نیکی و حتی زغال ایجاد می‌شود اغلب در زمستان دیده می‌شود. به این دلیل که اگر دودکش یا تهویهٔ یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید منتشر شده امکان خروج نمی‌یابد، در محیط ساختمان منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

مونو اکسید کربن، یک گاز سمی است که طعم و بو ندارد لذا مرگ بر اثر گازگرفتگی با این گاز را «مرگ خاموش» می‌نامند. علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی و علائمی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش چشم است.

مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند سبب ایجاد عوارض نورولوژیک شود. اما در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm خطر مرگ داشته و در مقادیر بالاتر از ۲۰۰۰ppm نیز سبب مرگ فوری در کمتر از ۲ دقیقه می‌شود.

کد خبر 40551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha