ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه راه اندازی می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: زمین مورد نیاز جهت احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه توسط فرمانداری تامین و اداره محیط زیست نیز با استفاده از منابع ملی نسبت به اجرای پروژه در سال جاری اقدام نماید.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در این باره و در دیدار با فرماندار اشنویه اظهار کرد: مسئله محیط زیست مهم و تخصصی و وزن محیط زیست برابر با وزن سلامتی جامعه است و در همین راستا به دنبال توسعه پایدار و همگام با آن در مسیر توسعه گام بر می داریم.

او افزود: رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای کلیه پروژه ها امری ضروری است و همه بایستی در این راستا تلاش کنیم.

فرماندار اشنویه نیز در این دیدار گفت: ایستگاه سنجش ذرات هوا در شهرستان اشنویه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و هم مرز بودن با کشور عراق و از طرفی ازدیاد وقوع پدیده ریزگرد، برای ارائه هشدارهای لازم و اخذ تصمیمات در شرایط بحرانی مورد نیاز شهرستان است.

سید علی ترابی ادامه داد: در راستای خود حفاظتی و با توجه به حساسیت و اهمیت شرح وظایف و مسئولیت های حفاظت محیط زیست لازم است اعتبارات لازم جهت تعمیر و تجهیز اداره مربوطه تخصیص یابد.

فرماندار افزود: با توجه به عملکرد خوب اداره محیط زیست اشنویه شکار غیرمجاز در این شهرستان کنترل شده و اشنویه یکی از شهرستان های دارای سایت پسماند است که بصورت مستمر مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می گیرد.

او اظهار کرد: با توجه به گونه های مختلف جانوری و تنوع زیستی انتظار می رود با پیگیری و توجه ویژه، منطقه "تاله جار" که از مناطق بکر شهرستان است در راستای حفاظت از عرصه و تنوع زیستی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود.

کد خبر 40545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha