افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی در کردستان

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای زرد رنگ کرونایی (نسبتا پرخطر) در استان افزایش یافته به طوریکه بانه، دهگلان و سروآباد زرد و بقیه شهرستان های استان به رنگ آبی(عادی) در آمدند.

به گزارش کرد پرس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این رابطه گفت: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، دهگلان از رنگ بندی آبی به زرد تغییر پیدا نموده و در بقیه شهرستان ها تغییری در وضعیت کرونایی حاصل نشده است که بر این اساس در استان، تعداد شهرهای کرونایی از دو به سه افزایش پیدا کرده و هفت شهرستان نیز رنگ کرونایی آبی دارند.

بهرام کندایی با بیان اینکه، بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های بیجار، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان رنگ آبی (بی خطر) و شهرستان های بانه، دهگلان و سروآباد وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) را به خود گرفتند.

وی افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور یک شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، 93 شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و 354 شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: جهت پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.

کندایی ادامه داد: از شهروندان خواهشمندیم رعایت پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس های بیماری های تنفسی به ویژه COVID19، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

کد خبر 40541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha