تردیدها درباره چراغ سبز روسیه به ترکیه جهت عملیات نظامی در شمال و شرق سوریه

سرویس سوریه - الهام احمد ریاست کمیته اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) بیان کرد که بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌های ترکیه، دادن چراغ سبز توسط روسیه برای حمله نظامی ترکیه به شمال و شرق سوریه قطعیت ندارد.

بە گزارش کردپرس، «الهام احمد» ریاست کمیته اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) بیان کرد که رسانه‌های ترکیه روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر، درباره موافقت روسیه با عملیات نظامی در شمال و شرق سوریه صحبت کردند، اما وی خاطرنشان ساخت که اطلاعی در این خصوص از طرف روسی به خودمدیریتی خودگردان شمال و شرق سوریه داده نشده است.

با توجه به اخبار منتشر شده در آژانس خبری نورس‌پرس، الهام احمد ریاست کمیته اجرایی MSD در مصاحبه با انستیتوی کردی در برنامه «زوم» گفت: « نسبت به قصد ترکیه در خصوص نزدیک شدن به حکومت سوریه، تردید داریم و احتمال این وجود دارد که این نزدیک شدن در خصوص وضعیت کردها در منطقه باشد».

الهام احمد در ادامه گفت: «ترکیه در تلاش است که از راه طرح چندین پروژه از جمله نزدیک شدن به حکومت سوریه و استفاده از شرایط کنونی به‌ویژه جنگ اوکراین و تردید انداختن در گسترش ناتو، به جامعه بین‌المللی فشار بیاورد».

همچنین اشاره کرد که پروژه خودمدیریتی دموکراتیک، تلاشی جهت رسیدن به حقوق کردها در چارچوب یک سوریه دموکراتیک است که حقوق تمام مردم سوریه را تامین کند.

«الهام احمد» در پایان اشاره کرد که مواضع جامعه بین‌المللی در این خصوص کافی نبوده‌است به خصوص در زمان شروع عملیات نظامی هوایی ترکیه، اما در این اواخر مواضع بهتری از سوی جامعه بین‌المللی اتخاذ شد و مواضع بین‌المللی هنوز به اتخاذ تدابیری عملی نیاز دارند که توانایی متوقف ساختن تهدیدات ترکیه را به صورت ریشه‌ای داشته باشد.

کد خبر 40503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha