حمله پهپادی ترکیه به محافظان کرد کمپ الهول

الهول سرویس جهان- ماهنامه بای لاین تایمز ادعا کرد در حمله پهپادی ترکیه به کمپ الهول سوریه، ۹ از محافظان این کمپ که خانواده جنگجویان داعش در آن زندگی می‌کنند، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، ماهنامه بای لاین تایمز انگلیس وابسته به گروه رسانه‌ای بای لاین از ورود جنگ ترکیه با کردهای سوریه به مرحله‌ای خطرناک خبر داده است.

این نشریه در گزارشی که از کمپ الهول تهیه کرده، از اوضاع نگران کننده این کمپ خبر داده است. نیروهای آسایش وابسته به کردهای سوریه وظیفه محافظت از ۵۳۰۰۰۰ ساکن این کمپ را که اعضای خانواده جنگجویان داعش هستند بر عهده دارند.

این نشریه ادعا کرد در شب ۲۳ نوامبر ترکیه با استفاده از پهپاد نگهبانان این کمپ را هدف قرار داده که منجر به کشته شدن ۹ تن از این نیروها شده است.

جیهان یکی از مسئولان مدیریت کمپ به این نشریه گفته است حمله ترکیه به این کمپ عامدانه صورت گرفته است. او افزود بمب به داخل کمپ اصابت نکرد بله مقر نیروهای محافظ کمپ را هدف قرار داد.

این مقام کرد سوریه از فرار تعدادی از افراد ساکن اردوگاه بعد از حمله ترکیه به نگهبانان خبر داد.

جیهان با اشاره به اینکه همه فراریان دوباره دستگیر شدند این حادثه را با حمله اوایل سال جاری داعش به زندان حسکه مقایسه کرد که باعث شد تعداد قابل توجهی از زندانیان داعش فرار کنند.

نشریه بای لاین تایمز هشدار داد ترکیه با هدف قرار دادن محافظان کمپ زندانیان داعش به دنبال به حداکثر رساندن بی‌ثباتی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است.

کد خبر 40502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha