اتوبوس های جدید شهری، مجهز به کارتخوان هستند

سرویس کرمانشاه _ محمد مهدی احمدی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص پرداخت الکترونیک کرایه ها افزود: کلیه اتوبوس های جدید به دستگاه پرداخت الکترونیک تجهیز شده و از این پس کرایه ها به صورت الکترونیک و یا از طریق کارت بلیط پرداخت می گردد.

به گزارش کردپرس؛ رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از راهکارهای اقتصادی برای کمک به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و اکثر مناطق حاشیه نشین شهر متقاضی حمل و نقل اتوبوسی هستند.

احمدی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ نگاه دولت به سمت حوزه حمل و نقل عمومی کشور معطوف نبود و حمل و نقل اتوبوسی روز به روز به سمت فرسودگی پیش می رفت که خوشبختانه در دولت جدید با تشکیل قرارگاهی مستقل و خاص در وزارت کشور و با ریاست وزیر کشور، جهت رسیدگی به حوزه حمل و نقل عمومی، معضلات و مباحث حمل و نقل عمومی به صورت ویژه بررسی و به سمت برطرف شدن پیش رفت.

عضو هیات مدیره اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور اظهار کرد: خوشبختانه مقدمات خرید 108 دستگاه اتوبوس جدید برای کرمانشاه فراهم شده و به صورت ویژه برای مرحله اول تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس برای شهر کرمانشاه دریافت شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بسیار بالای اتوبوس ها امکان پرداخت هزینه خرید اتوبوس برای شهرداری مقدور نبود که خوشبختانه با دستور مستقیم وزیر کشور، حدود ۲۰ درصد هزینه خرید اتوبوس ها را شهرداری ها پرداخت کرده و ۸۰ درصد باقیمانده را دولت متقبل شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه بیان کرد: ۲۶ آذرماه همزمان با روز حمل و نقل عمومی از تعداد ۲۰ اتوبوس جدید خریداری شده رونمایی شده و وارد سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه خواهند شد.

احمدی با بیان اهمیت سهولت تردد جانبازان و معلولین گرامی مطرح کرد: اتوبوس های جدید الورود مجهز به جایگاه ویلچر و رمپ ویژه جانبازان و معلولین بوده که این امکان در اتوبوس های قدیمی وجود نداشت.

عضو هیات مدیره اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور از ورود 100 دستگاه ون به ناوگان مسافربری شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این ون های 15 نفره متفاوت از ون های موجود در استان بوده و دارای سقف بلندتری جهت استفاده راحت تر مسافران می باشند که به زودی با پیگیری‌های صورت‌گرفته وارد چرخه خدمت رسانی به مردم شریف کرمانشاه خواهند شد.

کد خبر 40501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha