دست رانت خوارها باید از پر‌وژه‌ها کوتاه شود

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: نظارت‌های دستگاه‌ها‌ی اداری بر برگزاری مناقصه‌ها و انتخاب مشاوران و پیمانکاران باید به گونه‌ای انجام شود که پای پیمانکاران ناتوان و افراد رانت خوار و عوامل آن‌ها از کرمانشاه بریده شود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست شورای فنی استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ با انتقاد از طولانی شدن روند اجرایی برخی پروژه‌ها عنوان کرد: کمیته‌های فنی دستگاه‌های دولت موظف هستند قرارداد پروژه‌ها را باید شکلی منعقد کنند که راه هرگونه سوء‌استفاده بسته شود و حقوق دولتی و بیت المال ضایع نشود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اداری به عنوان کارفرما باید سابقه کاری و توان مالی پیمانکاران، نوع دستگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها را قبل از انعقاد هرگونه قرارداد، ارزیابی کنند.

امیری مقدم ادامه داد: متأسفانه برخی پیمانکاران نتوانسته‌اند طبق برنامه پروژه را اجرایی کنند و باید شورای فنی طبق قانون هر چه سریع تر آن را تعیین تکلیف کند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: تاخیر چند ساله در اجرای برخی پروژه‌ها باعث افزایش شدید هزینه‌های اجرا و وارد آمدن خسارت به بیت‌المال شده است و شورای فنی باید طبق قانون برای جبران خسارت ها اقدام کند.

وی همچنین خواهان بررسی و آسیب شناسی دلایل ضعف پیمانکاران بومی و عدم حضور پررنگ آن‌ها در روند اجرای پروژه‌های مهم استان شد‌.

امیری مقدم همچنین بر ضرورت آموزش مدیران پیرامون شرایط قانونی مناقصه ها و نحوه نظارت بر اجرای پروژه‌ها، عنوان کرد: شورای فنی قوانین برگزاری مناقصات و ملاحظات فنی و قانونی این حوزه را به مدیران آموزش دهد.

وی ادامه داد: واگذاری موضوع حل اختلاف میان دستگاه اجرایی و پیمانکار به شورای فنی منجر به تسهیل در امور و کاهش مراجعه به دادگستری می شود.

امیری مقدم همچنین بر اتخاذ تصمیم نهایی برای ساختمان قدیم دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: چند روز پیش از این ساختمان بازدید به عمل آمد و شورای فنی باید هر چه سریعتر در خصوص ساماندهی یا ساخت مجدد آن تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

کد خبر 40480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha