انتقال نفت از مناطق تحت کنترلSDF به مناطق تحت کنترل دولت سوریه

سرویس سوریه - تانکرهای انتقال سوخت روز یکشنبه ۱۱ دسامبر در حال انتقال نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بودند.

به گزارش کردپرس، روز یکشنبه ۱۱ دسامبر، تانکرهای سوخت در جنوب شهر قامشلو صف کشیده و در حال انتقال نفت به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بودند.

با توجه به اخبار منتشر شده در وبسایت رسمی شبکه تلوزیونی«روداو»، رسانه‌های روسی تصاویری را منتشر کردند که تانکرهای سوخت در حال انتقال نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) به مناطق تحت کنترل دولت سوریه هستند.

از آغاز هفته گذشته، وزارت بازرگانی سوریه از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین و گازوئیل توسط شرکت نفت سوری به نام (BS) خبر داد. همچنین وزارت بازرگانی اعلام کرد که قیمت هر لیتر گازوئیل از ۲۵۰۰ لیره به ۵۴۰۰ لیره افزایش یافته و قیمت بنزین هم به ۴۹۰۰ لیره رسیده است.

شرکت BS قسمتی از شرکت گروه بین‌المللی کاتارجی است که مدیریت انتقال نفت را از مناطق تحت کنترل SDF به بقیه مناطق سوریه را به عهده دارد. این شرکت دارای ارتباطی نزدیک با دولت سوریه است و نفت مناطق تحت کنترل SDF را به پالایشگاه‌های «بانیاز» و «حمص» که تنها پالایشگاه‌های موجود نفت در سوریه هستند منتقل می‌کند.

لازم به ذکر است از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، سوریه از کشوری صادر کننده نفت به کشوری وارد کننده نفت تبدیل شده و اکنون روزانه ۱۵۰هزار بشکه نفت وارد می‌کند در حالی که قبل از بحران ۲۰۱۱، روزانه ۳۸۰هزار بشکه نفت صادر می‌کرد.

بر اساس منابع سوری، صادرات نفت از مناطق تحت کنترل SDF در شمال و شرق سوریه، روزانه بیشتر از ۹۰هزار بشکه نفت است.

کد خبر 40367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha