ضرورت تکمیل آزادراههای ایلام و اختصاص بودجه ویژه به استان

سرویس ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام به مناسبت فرارسیدن هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن ارائه گزارش عملکرد شش ماه حضور خود در این اداره کل، اربعین را یک امر ملی مذهبی جهانی دانست و بر لزوم تکمیل آزادراههای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سید زاهدین چشمه خاور با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد حمل و نقل استان در حوزه جابجایی کالا و مسافر بر دوش جاده است، افزود: با توجه به اینکه اقدام ملی و مذهبی اربعین حسینی را در پیش داشتیم تمهیدات لازم را در راستای ارتقای سطح جاده های استان را به کار گرفتیم تا تردد آسان به نحو ممکن انجام شود.

وی افزود: آزادراه تهران همدان کرمانشاه ایلام مهران باید همه این مسیر شش بانده باشد و اگر بخشهای تکمیل نشده این مسیر در استان ایلام کامل نشود، همچنان باید در ایام اربعین شاهد ازدحام در جاده های استان ایلام باشیم لذا برای این رخداد ملی مذهبی جهانی، به اقداماتی موثر و تصمیمات کلان و بودجه بیشتر نیاز داریم.

او گفت: در راستای بهسازی و روکش اسفالت راههای ایلام مبلغ ۶٠٠ میلیارد تومان به این مهم اختصاص یافته و تا دو سال آینده به طور کامل اجرایی می شود.

مدیرکل راهداری ایلام گفت: همچنین در سال جاری ۸ کیلومتر راه با امکانات ماشین آلات راهداری ساخته و در حال حاضر تردد از آن انجام می شود.

چشمه خاور ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل حاده ای ایلام هم اکنون ۳٠٠ میلبارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که امیدواریم با قول مساعدت مسئولان مربوطه این میزان جذب و مشکل مربوطه رفع شود.

وی گفت: برای ایمن سازی جاده های ایلام تمام و توان و تلاش راهداری بکار گرفته و در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

مدیر کل راهداری ایلام گفت: در حال حاضر ۲۵ دستگاه ثبت تخلف در سطح جاده های ایلام فعال و نصب ۱۱ دستگاه دیگر در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین ۳۷ دوربین نظارتی و ۵۲ دستگاه تردد شمار در سطح جاده های ایلام فعال است.

چشمه خاور عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶٠ کیلومتر شانه سازی، ۶ هزار کیلومتر خط کشی در سطح راه های ایلام انجام و سه پیچ پرخطر در محورهای مختلف استان حذف شده است.
.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای ایمنی جاده های ایلام در سال جاری نصب ۳٠ هزار تابلو کامپوزیتی در دستور کار قرار دارد که تا کنون از این تعداد ۲٠ هزار تابلو نصب شده است.

مدیر کل راهداری ایلام اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ پروژه راهسازی روستاها با یک صد کیلومتر روکش آسفالت در سال جاری انجام می شود.

چشمه خاور با اشاره به ۱۶۰ کیلومتر شانه سازی در سطح جاده های استان، یادآور شد: در بحث اربعین حسینی ما میزبان بودیم و بیش از دو هزار نفر از همکاران ما در سطح کشور در استان ایلام در ایام اربعین حسینی حضور داشتند و نقش مهمی در خدمات رسانی به زوار اربعین داشتند.

وی یادآور شد: ۸ کیلومتر راه در استان در این ایام ساخته شده که با امکانات استان‌های معین ایلام در ایام اربعین ساخته شد و پل صلواتی ظرف ۴۵ روز در مسیر اربعین ساخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ابراز کرد: این پایان کار نیست در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان برای روکش و بازسازی آسفالت قرار داد بسته شده است و فعالیت های راهداری در طول سال جاری ادامه دارد.

کد خبر 40364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha