طرح «سه میم» در مدارس کردستان آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح «سه میم» (پیوند مسجد، مدرسه و منزل) در راستای تقویت فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین دانش آموزان، در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی استان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الله نریمانی گفت: طرح «سه میم» در راستای راهکارهای ۲-۷ و ۸-۲ سند تحول بنیادین و هم افزایی معلمان، مدیران، خانواده ها و اعضای هیات امنای مسجد محله در زمینه ارتباط دانش آموزان و اولیای آنان با مسجد محله اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در مدارس استان وارد فاز اجرایی شده است، افزود: تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و پایبندی به وظایف شرعی، نهادینه سازی و تقویت همکاری مدرسه با مسجد محله، حضور فعال مدیران، معلمان و دانش آموزان در برنامه های مرتبط محله و حضور نظام مند و اثر بخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدرسه از مهمترین اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تلاش برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت محله و حضور امام جماعت مسجد در نماز مدرسه، دعوت از امام جماعت مسجد محل به مدرسه برای اقامه نماز، آموزش احکام، آموزش عملی نماز و برگزاری جلسات گفتمان دینی و جلب مشارکت فعال و موثر خانواده ها، انجمن اولیا و مربیان در توسعه فرهنگ اقامه نماز دانش آموزان با تاکید بر برگزاری کلاس های آموزش خانواده را از مهمترین گام های اجرایی این طرح اعلام کرد.

نریمانی اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای معرفی ظرفیت های مسجد محل، استفاده از روش چهره به چهره به منظور ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت دانش آموزان به عنوان مکبر، موذن، قاری، مداح و خطیب در مسجد محل از دیگر گام های اجرایی این طرح است.

کد خبر 40357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha