اداره خودگردان کردی در سوریه نجات پیدا می کند

سرویس جهان- رابرت فورد می گوید روسیه و نیروهای دولتی سوریه تاکنون از نبرد مستقیم با حزب حاکم کردی بر شمال سوریه خودداری کرده اند و اداره خودگردان کردی در این منطقه نجات پیدا می کند.

به گزارش کردپرس، رابرت فورد، سفیر اسبق آمریکا در سوریه معتقد است در حال حاضر، هر چند ترکیه کردها را تحت فشار قرار داده اما شرایط به گونه ای است که احتمال نجات اداره خودگردان کردی وجود دارد.

او در یادداشتی که در وبسایت شرق الاوسط منتشر شده، درباره ادامه همپیمانی میان کردهای سوریه و دولت آمریکا گفته است آمریکا در کوتاه مدت و تا زمانی که حزب کردی حاکم بر شمال سوریه یعنی حزب اتحاد دموکراتیک یا PYD و شبه نظامیان وابسته به آن موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG به نیروهای بگویند این منطقه را ترک کنند، در این منطقه حضور خواهند داشت.

او معتقد است حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ایجاد توازن میان آمریکا از یک طرف و سوریه و روسیه از طرف دیگر برای جلوگیری از حمله زمینی گسترده ترکیه علیه کردهای سوریه موفق بوده است.

رابرت فورد معتقد است هدف گفتگوها میان ترکیه و سوریه PYD و YPG است و هم آنکارا و هم دمشق موافق خودگردانی یا خودمختاری کردهای سوریه نیستند.

از نظر این دیپلمات سابق آمریکایی، ترکیه در مذاکره با سوریه برای بازگرداندن میلیونها آواره سوری موفق نشده و احتمال موفقیت مذاکرات که تنها هدف از آن اخراج آوارگان سوریه از ترکیه وبهره برداری انتخاباتی از آن توسط اردوغان است، کم است.

رابرت فورت علت علت نجات احتمالی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه را خودداری روسیه و دمشق از برخورد نظامی با کردها دانسته است.

کد خبر 40303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha