شکایت رهبر زندانی پ.ک.ک از یونان 23 سال پس از دستگیری

سرویس جهان- نشریه ایکاسیمیرینی یونان ادعا کرد عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک در ترکیه، از کشور یونان به خاطر عدم پذیرش درخواست پناهندگی، نزد دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه ایکاسیمیرینی یونان به نقل از منابعی گزارش داد عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک که در سال 1999 در کشور کنیا به دست سرویس اطلاعات ترکیه دستگیر شد، یونان را در بازداشت خود مقصر دانسته و از این کشور نزد دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرده است.

بر اساس این گزارش، شکایت اوجالان از یونان به مسئله رسیدن او به یونان در سال 1998، درخواست پناهندگی از این کشور و سپس دستگیری او در کنیا در سال 1999 ارتباط دارد.

در این شکایت به مسئله نحوه رفتار با اوجالان در یونان که از نظر وکلای او با موازین کنوانسیون حقوق بشر اروپا منافات دارد اشاره شده است.

همچنین اداعا شده که دولت یونان به مسئله درخواست اوجالان برای پذیرش پناهندگی رسیدگی نشده و بدون ارائه هیچ دلیلی بازداشت شده، به او اجازه دفاع از خود در دادگاه این کشور داده نشده و در حالی که در اختیار مقامات یونانی در کنیا قرار داشته به مسئولان ترکیه تحویل داده شده است.

منابع دولتی یونان به این روزنامه گفته اند به این شکایت بر اساس روند دادگاه حقوق بشر اروپا پاسخ خواهند داد.

کد خبر 40018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha