تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات مفقودی ها در ارتفاعات ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از پیمایش ۱۲ ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر جهت یافتن ۴نفر مفقودی در ارتفاعات ارومیه خبر داد.

شهرام میرزایی در این باره بیان کرد: طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ١٩:١٥ دقیقه روز جمعه تیم امداد و نجات پایگاه سرو ارومیه به محل حادثه اعزام و تیم واکنش سریع استان نیز پشتیبانی عملیات را به عهده گرفتند.

او ادامه داد: نجاتگران پس از طی مسافت در مسیر سخت و صعب العبور در ساعت ٣ بامداد روز شنبه ۲۱ آبان به قله رسیدند اما اثری از گمشدگان نیافتند.

میرزای افزود: پس از گذشت حدود ۱۱ ساعت از عملیات سخت و طاقت فرسا در ساعت ۶ صبح نجاتگران افراد گمشده را یافتند که ۱نفر از آنها به دلیل افت شدید قند خون نیاز فوری به خدمات درمانی داشت که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر اقدامات اولیه و فیکس و ایمن سازی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: به دلیل وضعیت نامناسب و صخره ای بودن محیط همچنین نا مساعد بودن شرایط جسمی گمشدگان نیاز فوری به امداد هوایی وجود داشت که با هماهنگی EOC جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اورژانس ۱۱۵ بالگرد اورژانس تا دقایقی دیگر انتقال مصدومین انجام می گیرد.

کد خبر 39442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha