قطار گردشگری جنوب آذربایجان غربی راه اندازی می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: قطار گردشگری جنوب استان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دستگاه‌های مربوطه راه‌اندازی می‌شود .

به‌گزارش کردپرس، مهدی ولی‌زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: به صرفه بودن و کاهش هزینه‌های سفر، ایمنی، کاهش بار ترافیکی زمینی و نیز امکان استفاده تمامی اقشار جامعه از ظرفیت ریلی یکی از مزایای راه‌اندازی قطار گردشگری جنوب استان است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این طرح بسته‌های تشویقی و حمایتی برای فعالیت مستمر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان نیز در نظر گرفته شده است.

او گفت: قطار گردشگری در مسیرهای ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب فعالیت کرده و در نظر است تا پایان سال جاری نسبت به راه‌اندازی این قطار اقدام شود.

تهیه ۲۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری آبی در استان

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از تهیه ۲۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه‌ پشت سدها، آب‌ گرم‌ها و آب‌های معدنی استان خبر داد.

عبدلی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در جذب گردشگر برای بازدید از دریاچه‌های پشت سدها و آب‌گرم‌ها این بسته‌ها تهیه شده است. همچنین برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

او افزود: در سطح استان تاکنون چندین مجموعه آب گرم به بخش خصوصی واگذار شده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه ایستی‌سو چالدران اشاره کرد

عبدلی تصریح کرد: توسعه گردشگری آبی یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوان از ظرفیت‌های آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده کرد.

٤٦ طرح سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۶ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در سطح استان در حال اجرا است.

عبدلی بیان کرد: این طرح‌ها شامل سه باب هتل پنج ستاره، ۲ باب هتل چهارستاره، سه باب هتل سه ستاره و تعدادی مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی و مجتمع بوم‌گردی هستند که با اجرای کامل این طرح‌ها، دو هزار و ۲۲۷ تخت اقامتی در قالب هزار و ۱۴۹ اتاق به تعداد تخت‌ها و اتاق‌های اقامتی استان اضافه خواهد شد.

او در پایان گفت: اغلب این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته و در صورت تامین به موقع اعتبارات تعدادی از این طرح‌ها در سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 39438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha