نابسامانی های بافت ناکارآمد شهر کرمانشاه همچنان پابرجاست

سرویس کرمانشاه _ ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به تکرار مداوم آمار وجود ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده در کلانشهر کرمانشاه توسط مسئولان، خاطرنشان کرد: معضل بافت ناکارآمد کرمانشاه با رویه فعلی برخی ادارات و عدم حضور آن ها در جلسات، سامان نخواهد یافت و مشکلات حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد ادامه خواهد داشت.

به گزارش کردپرس؛ سرپرست فرمانداری کرمانشاه در نخستین جلسه بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: راهکارهای برخی از مشکلات موجود در کلانشهر کرمانشاه در این جلسه مطرح می‌شود که عدم حضور برخی از دستگاه‌ها سبب توقف طرح‌ها می‌گردد.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه ساکن است و براین اساس نیمی از مشکلات موجود در استان معطوف به این منطقه خواهد بود؛ بیان کرد: رویکرد طرح‌های بازآفرینی شهری در کلانشهر کرمانشاه گستردگی بسیار بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد که فرمانداری کرمانشاه مسئول پیگیری آنهاست.

دکتر رحیمی زنگنه با اشاره به برگزاری جلسات میز خدمت فرمانداری کرمانشاه در مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه گفت: بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در زمره بافت فرسوده و ناکارآمد قرار می‌گیرد که براساس میز خدمت فرمانداری وضعیت این مناطق بررسی شده است و جلسه امروز برای ارائه راهکارهای رفع این مشکلات است.

رحیمی زنگنه بیان کرد: با فراهم کردن شرایط ساخت و ساز در بافت فرسوده توسط ساکنان این مناطق می‌توان علاوه بر بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در بافت ناکارآمد شهری، مردم بیشتری را خانه‌دار کرد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: در بافت فرسوده باید امکان استفاده همزمان از تسهیلات نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده را فراهم کنیم و از سوی دیگر نیز شهرداری کرمانشاه برای افرادی که قصد ساخت و ساز در این مناطق را دارند مواردی همچون تخفیف یا تقسیط در صدور پروانه ساخت را در نظر بگیرد تا بخشی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه برطرف شود.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه جلسات بارآفرینی شهری پایدار ظرفیت مناسبی برای هم‌افزایی ادارات است خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه به‌عنوان متولی اصلی مدیریت شهری و براساس طرح جامع کرمانشاه یک برنامه کلی با مشخص شدن نقش هر کدام از دستگاه‌ها در اجرای این برنامه، برای توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد کرمانشاه ارائه کند.

کد خبر 39430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha