در خصوص نحوه اداره اقلیم کردستان عراق با حزب دموکرات اختلاف داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم گفت: بر اساس رأی اتحادیه میهنی در آخرین نشست هیئت وزیران اقلیم حضور نیافتیم چراکه نظراتمان در خصوص اداره حکومت اقلیم با حژب دموکرات متفاوت است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، بیگرد طالبانی عضو اتحادیه میهنی و وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان در خصوص عدم حضور در جلسه اخیر هیئت وزیران اقلیم کردستاناظهار کرد: بر اساس خواست اتحادیه میهنی در این نشست حضور نیافتیم و ما به قوانین حزبمان پایبند هستیم . درست است که ما وزیر اقلیم کردستان هستیم اما در عین حال به خواست حزب خود پایبندیم و به همین دلیل با نظر یکیتی در نشست اخیر هیئت وزیران شرکت نکردیم.

وی افزود: درست است که حکومت اقلیم کردستان بر اساس توافق تشکیل شده است اما نظراتمان در خصوص اداره حکومت با پارتی متفاوت است و این مسئله نیز حل خواهد شد چرا که هر دو حزب اصلی حکومت اراده حل مشکلات را دارند و‌من هم امیدوارم این اختلافات حل شوند.

لازم به ذکر است که ماه گذشته قباد طالبانی و تیمی از اتحادیه میهنی در نشست هیئت وزیران اقلیم شرکت نکردند و قباد طالبانی در این خصوص بسیار نگران و عصبانی بود و حاضر به حضور در نشست نشد اما وزیر فرهنگ و چند مقام دیگر یکیتی برای رساندن این نگرانی و اعتراض در نشست حاضر شدند.

کد خبر 39421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha