اراضی مازاد دستگاه های دولتی در اختیار طرح مسکن ملی قرار  گیرد

مدیرکل بازرسی کردستان بر لزوم استفاده از ظرفیت موجود برای ساخت مسکن ملی در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: دستگاه های دولتی باید زمین مازاد خود را در اختیار طرح مسکن ملی قرار دهند.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی در جلسه شورای مسکن استان کردستان، سیاست سازمان بازرسی را کمک به مسئولان اجرایی در راستای تصمیم گیری در حوزه های کلان عنوان کرد و گفت: در بحث مسکن ملی آمار بالای متقاضیان نسبت به ظرفیت اعلامی در استان، نشان از نیازمندی مردم در این حوزه دارد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در 8 سال گذشته در حوزه مسکن اقدام چشم گیری انجام نشده است، در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن با هدف کمک به اقشار محروم و کم درآمد کمک خواهیم کرد.

مدیرکل بازرسی کردستان با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و تاثیر مسکن در افزایش نرخ ازدواج، توجه به این حوزه را دوچندان کرده است، افزود: قیمت مسکن و زمین به دلایل مختلف دارای حباب است و این شرایط کار را سخت می کند لذا باید از تمام ظرفیت ها برای اجرای مسکن ملی بهره گرفت.

هواسی ادامه داد: زمین های مازاد ادارات را احصا خواهیم کرد و باید برای تحقق اهداف مسکن ملی، در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد چرا که این یک تکلیف قانونی است.

وی با بیان اینکه اگر ادارات حاضر به همراهی و همکاری نباشند اراضی به اسم راه و شهرسازی سند می خورد و در اختیار مسکن ملی قرار خواهد گرفت، یادآور شد: اراضی مازاد ادارات باید ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود.

مدیرکل بازرسی کردستان بیان کرد: جدای از دقت در مکان یابی برای اجرای مسکن ملی، باید تلاش کرد، هزینه های آماده سازی نیز به حداقل برسد.

کد خبر 39401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha