برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل در چرداول

سرویس ایلام - با حضور جمع کثیری از مردم و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید ایران، یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل در چرداول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور در این مراسم عشایر را نخستین مدافعان کشور در مقابل رژیم بعث عنوان کرد و گفت: نیروهای مردمی نقطه قوت کشور در تمامی عرصه ها هستند و جوانان این کشور همچون یک دژ مستحکم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی میمک، گفت: شجاعت دلاور مردان موجب شد که در ۱۹ دیماه ۱۳۵۹ ایل خزل در استان ایلام برای بازپس‌گیری ارتفاعات میمک واقع در جنوب ایلام با نیروهای عراقی مبارزه کنند و این مناطق را بازپس گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: عشایر عزیز در همه کشور پاسدار تمامی مرزها بودند و در جنگ و دفاع مقدس نفش آفرینی کردند و مورد تمجید حضرت امام ( ره ) نیز قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ایرانیان و همه ملت ایران مدیون عشایر هستند چراکه این قشر عاشق انقلاب و آرمان های انقلاب هستند و برای پاسداری از انقلاب جان خود را فدا کردند.

دکتر قاضی زاده هاشمی بیان داشت: حضور ایل خزل در عملیات آزادسازی میمک نمونه بارز جانفشانی و شجاعت این دلاور مردان است که در تاریخ ثبت شده و ماندگار خواهد ماند.

کد خبر 39396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha