خیز اقلیم کردستان عراق برای ایجاد دولت الکترونیک

سرویس جهان- به گفته مقامات اقلیم کردستان عراق، پروژه های زیربنایی و سرمایه گذاری برای ایجاد دولت الکترونیک در منطقه اقلیم کردستان عراق ایجاد شده و قرار است این منطقه به یکی از مهم ترین مناطق خاورمیانه در ارائه خدمات الکترونیکی تبدیل شود.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه المانیتور، دولت اقلیم کردستان عراق در نظر دارد تا سال 2025 به یکی از مناطق مهم در خاورمیانه از لحاظ ارائه خدمات الکترونیک یا ایجاد دولت الکترونیک تبدیل شود.

هیوا افندی، معاون وزارت تکنولوژی اطلاعات دولت اقلیم کردستان به این نشریه گفته است اقلیم کردستان عراق در نظر دارد طیف مختلفی از خدمات الکترونیکی از جمله ایجاد خدمات زیرساخت در حوزه تکنولوژی اطلاعات به منظور ایجاد شفافیت و بهینه سازی خدمات دولتی به شهروندان این منطقه ارائه دهد.

اما المانیتور اشاره کرده است که ایجاد دولت الکترونیک در اقلیم کردستان عراق نیازمند سرمایه گذاری بیشتر و همراهی دولت مرکزی عراق است. بر اساس سیاستگذاری دولت اقلیم کردستان، این منطقه باید تا سال 2025 به یکی از پیشرفته ترین مناطق در خاورمیانه از لحاظ ارائه خدمات پیشرفته الکترونیک به مردم تبدیل شود.

یک شرکت انگلیسی و شرکت هواوی چین برای ایجاد زیرساخت الکترونیک در اقلیم کردستان دست به کار شده اند اما با توجه به یکی از قوانین مالکیت در عراق که 51 درصد سهام شرکت های فعال باید در اختیار عراقیها باشد، سرمایه گذاری در این حوزه با مانع روبه رو کرده است.

برخی فعالان اقتصادی در حوزه آی تی به این نشریه گفته اند واقعیات موجود با برنامه بلندپروازانه دولت اقلیم کردستان در جهت ایجاد دولت الکترونیک فاصله دارد.

کد خبر 39389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha