خیرین ایلام  برای ساخت، تجهیز و بهسازی کتابخانه پیشقدم شوند

سرویس ایلام - مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله خود، عنوان کرد: خیرین برای ساخت، تجهیز و بهسازی کتابخانه پیشقدم شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سمیه حیدری عنوان کرد: اگرچه از لحاظ متراژ در سطح کشور کتابخانه‌های استان وضع مناسبی داریم اما برخی از کتابخانه‌های ما قدیمی و فرسوده هستند که از وزارت ارشاد تقاضا کردیم در این زمینه به ما کمک کند.

وی افزود: هر چند خیرین در حوزه‌های فرهنگی و اهدای کتاب و اسباب بازی و... فعال هستند اما برای بازسازی، تجهیز و ساخت کتابخانه ها پیشگام و پیشقدم شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام در ادامه تصریح کرد: گرچه وضعیت درآمدی و مشکلات شهرداری ها را درک می کنیم اما از شهرداری‌های استان خواهشمندیم در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها همکاری بیشتری با این نهاد داشته باشند چرا که در صورت عدم پرداخت، این مبالغ در پایتخت خواه ناخواه از حساب آنها کم خواهد شد.

حیدری ادامه داد: شهرداری ایلام در دوره جدید نسبت به پرداخت بخشی از سهم نیم درصد کتابخانه‌ها اقدام کرده‌اند ولی در کل استان باید گفت که این سهم پرداخت نشده است و در سه سال گذشته یک ریال واریز نشده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که اگر این مبالغ توسط شهرداری پرداخت و مصرف نشود، در تهران و در خزانه برداشت خواهد شد و اگرچه باز هم برای نهاد کتابخانه‌های کشور خرج می شود اما بهتر است که در خود استان این مبالغ پرداخت و برای مردم استان مصرف شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام تاکید کرد: ما در نهاد کتابخانه‌های استان و در جلسات هر چه فریاد می‌زنیم و این موضوع را توضیح می‌دهیم که اگر شهرداری‌ها سهم نیم درصد را پرداخت نکنند، در تهران خودبخود برداشت می‌شود، اما متأسفانه همکاری نشده و پرداخت نمی‌شود که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت جدی مقامات ارشد استان دارد.

به گفته حیدری، استان ایلام دارای ۵۴ باب کتابخانه عمومی، ۲۶۲۶۲ عضو و ۶۲۲۶۵۷ جلد کتاب است.

او گفت: پویش «اهدای کتاب، میراث ماندگار» هم در دانشگاه ایلام و هم در مصلای امام خمینی و نمازجمعه برگزار و آماده تحویل گرفتن کتابهای اهدایی مردم فرهنگ دوست ایلام است.

کد خبر 39387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha