ویژه برنامه «کاروان جهادی کتابخوانی» در آذربایجان‌غربی برگزار می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از برگزاری ویژه برنامه «کاروان جهادی کتابخوانی» همزمان با سی امین دوره هفته کتاب، با هدف گسترش عدالت فرهنگی در آذربایجان‌غربی خبر داد.

خدیجه معصومی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: در این طرح، با حضور کاروان کتابخانه‌های عمومی در مناطقی که دسترسی به کتابخانه‌ عمومی ندارند، برنامه های مختلفی نظیر مسابقات فرهنگی، قصه گویی، اجرای گروه سرود، مشاوره کتاب، توزیع بسته‌های فرهنگی و ... ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: به دلیل کمبود امکانات فرهنگی- اجتماعی در مناطق محروم، اجرای برنامه‌های کتاب محور نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، ایجاد عادت به مطالعه در بین کودکان و نوجوانان و تربیت نسل کتابخوان خواهد داشت.

معصومی اضافه کرد: اجرای عدالت فرهنگی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و کتابخانه‌های عمومی با گره زدن خدمات به نیازهای مردم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برمی دارند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: این طرح درسال های اخیر در طول هفته دولت، دهه فجر و... توسط این اداره کل اجرا شده است و به دلیل استقبال کودکان و نوجوانان، در هفته کتاب نیز اجرایی خواهد شد.

برگزاری طرح «دمی با کتاب» با در ٥ شهر آذربایجان غربی

او در ادامه از اجرای طرح گذرکتابخوانی در استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: همزمان با سی امین دوره هفته کتاب، طرح گذر کتابخوانی نیز با عنوان «دمی با کتاب» به همت این اداره کل و با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط در پنج شهرستان استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

معصومی افزود: فروشگاه كتاب، فروش صنايع دستي، نوشت‌افزار، نمايشگاه عكس، كاريكاتور، نقاشي، خطاطي و ... معرفي خدمات كتابخانه هاي عمومي،عضویت رایگان کتابخانه های عمومی، نمايش منابع كتابخانه اي و انجام فعاليتهاي فرهنگي- ترويجي ویژه اقشار مختلف از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

او در پایان تاکید کرد: این طرح در راستای انس و الفت بیشتر مردم با کتاب و جذب آنها به کتابخانه عمومی است و در شهرستان اروميه در مدرسه تاریخی 22 بهمن و درشهرستان‌های خوی، ماكو، مهاباد و مياندوآب در اماکن پر تردد از 21 لغایت 28 آبان ماه اجرا خواهد شد.

کد خبر 39380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha