کمبود ٤٥٠٠ کلاس درس در آذربایجان غربی/ رتبه ٢٨ استان در سرانه فضای آموزشی

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: استان، برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری در حال حاضر نیازمند ٤ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است و ۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تحقق این موضوع لازم است.

به گزارش کردپرس، قهرمان رحمانی در آئین افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه خیرساز زنده یاد "حاج یوسف افشار" در راستای بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مدرسه در ۹۶۵ مترمربع فضای آموزشی، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع محوطه سازی و دیوار کشی با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه و با هدف پیشرفت و ارتقای زیرساخت‌های عمرانی فضاهای آموزشی، به بهره برداری رسید.

او افزود: ۲۷۳ کلاس درس در قالب ۴۴ مدرسه و زیربنای حدود ۴۵ هزار مترمربع از ابتدای امسال تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

رحمانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود برای دهه فجر امسال ۳۵ پروژه با ۲۱۶ کلاس درس دیگر با زیربنای بیش از ۲۸ هزار مترمربع تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ و سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ است و استان در رتبه ۲۸ ام کشور قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در کشور ۸.۳۹ مترمربع به ازای هر دانش آموز است ولی میانگین کشوری ۵.۱۸ درصد است.

او اظهار کرد: برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری در حال حاضر نیازمند ٤ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است و ۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تحقق این موضوع لازم است و برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی این استان نیز ۲۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رحمانی در پایان گفت: تخصیص اعتبارات مصوب سفر که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال بوده آغاز شده و این رقم ها در طول سه سال به صورت کامل محقق خواهد شد

کد خبر 39314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha