منافع معدن طلای زرکوه قروه باید به مردم کردستان نیز برسد

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بیش از نیمی از طلای کشور در این استان تولید می شود و از این رو منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود و مقررات قانونی به مردم استان نیز برسد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان، گفت: 50 درصد از طلای کشور در استان کردستان تولید می شود و باید با نظارت دقیق دستگاه های نظارتی استان بر نحوه بهره برداری از معدن طلای زرکوه، با هرگونه سوءاستفاده احتمالی برخورد شود.

وی اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال یک نهاد نظارتی است و در حوزه های مربوط به حقوق بیت المال از جمله منابع ملی، طبیعی و معادن ورود می کند و ضروری است تا دستگاه های اجرایی استان نیز با دغدغه مندی بیشتری نسبت ذخایر معدنی ارزشمندی که استان از آن بهره مند است، صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: بیش از نیمی از طلای کشور در استان کردستان تولید می شود و این موضوع یک ظرفیت‌ شایان برای کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است و منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود و مقررات قانونی به مردم استان نیز برسد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در بحث صدور مجوز و پروانه های صادره و میزان و نحوه برداشت و استخراج از این معدن دستگاه های متولی از جمله اداره صمت باید دقت و نظارت لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: اقدامات بهره بردار این معدن باید موشکافی شده و در این موضوع منافع و مصالح ملی و استانی تامین شود و دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم و از باب حفظ حقوق عامه و همچنین بازرسی کل استان از جهت اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور با هرگونه سوءاستفاده و تخلف احتمالی برخورد کنند.

کد خبر 39310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha