٣ هزار هکتار گیاهان دارویی در آذربایجان غربی کشت می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشت 3 هزار هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برای سال زراعی 1402-1401 اظهار کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و به شدت پیگیری می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه تقویت و انتقال دانش به مزارع در سال زراعی جدید ، ضرورت توسعه بخش کشاورزی است، گفت : بدین منظور، تا کنون تعداد 17 کارگاه آموزشی، 76 دوره آموزشی ترویجی و برای تعداد 4396 نفر از کشاورزان آموزش چهره به چهره برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود که تا کنون 143 هزار و 682 هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه محصولات دیم رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

رییس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این طرح در 18 شهرستان استان به جز چهاربرج اجرا می شود، گفت: 280 کارشناس پهنه در مراکز جهاد کشاورزی استان به منظور تسریع در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها به کارگیری می شوند که هر کارشناس حداکثر بر هزار هکتار از اراضی دیم نظارت خواهد کرد.

کد خبر 39297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha