لاینحل ماندن اختلافات میان ترکیه و سوئد بر سر کردها 

سرویس جهان- بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دولت سوئد ابزار قانونی لازم برای استرداد کردهای ناراضی و اعضای پ.ک.ک به ترکیه را در اختیار ندارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه وال استریت ژورنال از لاینحل ماندن اختلافات میان ترکیه و سوئد بر سر رضایت دادن ترکیه به پذیرفتن سوئد به عنوان عضو جدید ناتو در مقابل استرداد ناراضیان کرد به ترکیه خبر داد.

بر اساس گزارش این روزنامه، با توجه به این که از 30 عضو ناتو تنها ترکیه و مجارستان موافقت نهایی با پیوستن سوئد و فنلاند را به ناتو اعلام نکرده اند، غرب ترکیه را برای اعلام موافقت بر سر این موضوع تحت فشار قرار داده است.

این روزنامه گفته است ترکیه از دولت سوئد خواسته است تحریم تسلیحاتی علیه این کشور را که به دلیل حمله ترکیه به کردهای سوریه در سال 2019 اعمال شد، بردارد و دهها تن از ناراضیان کرد ترکیه ساکن سوئد را به آنکارا تحویل دهد. سوئد تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه را در تابستان گذشته برداشت اما به دلیل این که سیستم قضایی سوئد مستقل است استکهلم تاکنون نتوانسته است تقاضای ترکیه را در مورد ناراضیان کرد عملی کند.

آروند لوند عضو آژانس تحقیقات سوئد به این روزنامه گفته است مهم ترین اختلاف استرداد کردهای ناراضی بر اساس لیست درخواستی آنکاراست. او تاکید کرد دولت سوئد نمی تواند به دادگاه این کشور دستور دهد اعضای تحت تعقیب سازمان های کردی به درخواست ترکیه تحول داده شوند.

کد خبر 39295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha