ترکیه همچنان از آب به عنوان سلاح علیه کردهای سوریه استفاده می کند

سرویس جهان- مسئول شهرداریها و محیط در اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه هشدار داد ترکیه همچنان از آب به عنوان سلاح علیه کردها استفاده می کند.

به گزارش کردپرس، سلیمان عرب، رئیس مشترک امور شهرداریها و محیط، در اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه می گوید ترکیه با احداث چاههای عمیق و سدها مانع از جریان یافتن آب در شمال شرق سوریه شده و از آن به عنوان سلاح علیه کردها استفاده می کند.

او به نشریه نیوعرب گفته است ترکیه منابع آبی را به روی مناطق تحت کنترل کردها بسته و زباله و و پسماندها را در رودخانه هایی که به سمت شمال سوریه در جریان است می اندازد.

او به کنترل ترکیه بر ایستگاه پمپاژ علوک در شمال سوریه در سال 2019 اشاره کرده و ترکیه را به قطع مکرر پمپاژ آب از این ایستگاه متهم کرده است. این تاسیسات آب شرب حدود 600000 نفر از ساکنان منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تامین می کند.

نشریه نیوعرب نیز در گزارشی از آلودگی شدید منابع آبی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. این نشریه در این گزارش از ابتلای تعداد قابل توجهی از ساکنان این منطقه به وبا به دلیل کاهش منابع آب سالم و آلودگی رودخانه ها در این منطقه خبر داده است.

در این گزارش تاکید شده است که ادامه تنش میان کردهای سوریه و دولت ترکیه یکی از عوامل بحران آب در این منطقه است.

کد خبر 39293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha