600 هکتار از باغات کردستان زیر کشت انار/پیش بینی برداشت 9 هزار تن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 600 هکتار از سطح باغات استان را محصول انار در برگرفته که بیشترین آن در منطقه سروآباد قرار دارد.

به گزارش کرد پرش، پیمان اسکندری با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار تن انار از سطح 600 هکتار از باغات در استان برداشت شد، گفت: پیش بینی می شود امسال 9 هزار تن انار از این میزان سطح باغات زیرکشت این محصول برداشت شود.

وی دلیل کاهش تولید و برداشت انار در استان را برف سنگین زمستان گذشته و شکسته شدن و سرمازدگی درختان عنوان کرد و افزود: 450 هکتار از 600 هکتار باغات انار کردستان، در سروآباد و کامیاران قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه یک هزار بهره بردار کردستانی از اواخر مهر کار برداشت انار در استان را شروع کرده و تقریبا تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اظهار کرد: انار تولید شده در استان به روش های مختلف تازه خوری، فراوری سنتی و صادر به سایر استان ها مصرف می شود.

اسکندری ادامه داد: 90 درصد این محصول به صورت تازه خوری مصرف و 10 درصد مابقی آن نیز به صورت سنتی در فرآورده هایی، چون آب انار و رب انار استفاده می شود و در حال حاضر در اکثر قریب به اتفاق روستاهای استان که برداشت انار داریم، مردم در حال تولید رب انار هستند.

وی یادآور شد: راملس، رباب، محلی اورامان، شیرین ساوه و شیشه کپ مهمترین ارقام انار تولیدی در کردستان است و منطقه اورامان شهرستان سروآباد از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه انار رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 39287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha