پرداخت 1800 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سهم کردستان از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی رقمی بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که باید به موضوع اشتغال جوانان تخصیص یابد.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری با اشاره به تسهیلات اشتغال آفرینی در کشور ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به کردستان اختصاص یافته است.

وی افزود: بر اساس بند ب تبصره (۱۶) قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور بانک مرکزی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بر اساس ظرفیت های موسسه اعتباری به منظور حمایت از ایجاد فرصت های شغلی در قالب طرح های کسب و خوداشتغالی و کارفرمایی در سال جاری اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: سهم استان از بند ب تبصره (۱۶) معادل ۲،۹ درصد یعنی نزدیک هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان است.

ازهاری ادامه داد: ادارات متقاضی تا ۱۵ دی سال جاری فرصت دارند نسبت به جذب اعتبارات مورد نیاز خود اقدام کنند چنانچه دستگاهی نتوانست متقاضی معرفی کند باید بر اساس عملکرد شهرستان ها ادارات جهت جذب اعتبارات معرفی شوند.

وی با اشاره به رویکرد کلان بودجه امسال در راستای اصلاح سیاست ها و مانع زدایی تولید، یادآور شد: صنایع اولویت دار و پیشران توسعه و نیز استفاده موثر از سیاست تعرفه ای جهت تکمیل و توسعه زنجیره تولید، شناسایی و رفع گلوگاه های زیرساختی و نهادی در زنجیره صنایع و ارتقای بهره وری در اولویت ویژه قرار دارد.

کد خبر 39286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha