تحویل ۱۸۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان به بهره برداران در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۱۸۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان تحویل بهره برداران محلی در مناطق جنگلی استان شده است.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور گفت: این تعداد آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی و سوخت فسیلی و برای تامین آب گرم به بهره برداران روستاهای جنگلی شهرستان های مریوان، بانه، کامیاران، سروآباد و دیواندره به صورت رایگان واگذار شده است.

وی افزود: تغییر الگوی مصرف سوخت به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی های پاک و زمینه سازی برای کاهش بهره گیری از سوخت فسیلی از اهداف تحویل این آبگرمکن ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: در این طرح خانوارهای روستایی که همکاری و مشارکت ویژه ای در جلوگیری از تخریب و تصرف و اطفای حریق و طرح های احیایی داشتند در اولویت قرار گرفته اند.

شریفی پور ادامه داد: در این مدت، تعداد ۲۰۱ دستگاه تنور گازی هم به همراه کپسول ۱۱ کیلویی و متعلقات آن نیز به روستاییان، جوامع و بهره برداران محلی به صورت رایگان تحویل شده است.

وی از مردم خواست ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش تخریب و تصرف، قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش سوزی های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

کد خبر 39284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha