کنگره پارتی  آخرین توافقنامه سیاسی برای تشکیل دولت جدید عراق را تصویب کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  یکی از رهبران  حزب دمکرات کردستان(پارتی) روز جمعه از روند توافقاتی را که منجر به تشکیل کابینه  محمد شیاغ  السودانی ، نخست وزیر جدید عراق شد، پرده برداشت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» بنکین ریکانی در گفتگو با رسانه‌های کردی وابسته به حزب خود، با بیان اینکه کنگره حزب دمکرات کردستان آخرین توافقنامه سیاسی برای تشکیل دولت جدید عراق را تصویب کرد، گفت: این توافقنامه خوب است و با توافقنامه پیشین متفاوت است، زیرا توافقنامه ای مکتوب و امضاِء شده است و شفاهی نیست و زمان اجرای آن فرا رسیده است.

ریکانی با اشاره به اینکه هیأتی از دولت اقلیم کردستان برای شرکت در گفتگوهای مربوط به بودجه و تلاش برای تدوین قانون نفت و گاز به بغداد سفر می کند ، افزود: نوعی قناعت به بروز رسانی پیش نویس قدیمی این قانون وجود دارد.

وی در خصوص قوانین دادگاه فدرال و شورای فدرال ، گفت: این شورا برای کشورهای فدرالی بسیار اهمیت دارد و و ماهیت هویت رئیس و اعضای آن، ممکن است به اختلافاتی بین جریان ها و نیروهای مختلف بیانجامد، زیرا قانون دادگاه فدرال به طور کلی اختلاف برانگیز است.

ریکانی همچنین با بیان اینکه ریاست‌ها بین سه مولفه اصلی در عراق توزیع شده اند ، در خصوص هویت رئیس شورای فدراسیون گفت: ممکن است به اختلافات و دیدگاه‌های مختلفی وارد شویم ، لذا کمیته‌هایی برای بحث و بررسی این مسائل وجود دارند.

وی تاکید کرد: «هیچگونه گفتگویی بین ما و اتحادیه میهنی درباره پرکردن خلاء دو وزارتخانه باقی مانده در دولت عراق وجود ندارد و منتظر پایان نشست کنگره حزب دمکرات کردستان هستیم و خواهیم دید که وزارت محیط زیست عراق هم سهم ما خواهد بود.»

کد خبر 39280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha